Dom má vyrásť neďaleko autobusovej a železničnej stanice na Staničnom námestí. Pozemok firmy z južnej strany ohraničený mestskou plavárňou, zo severu a východu sídlom spoločnosti VSD a zo západu susediacim areálom.
20 áut „na čierno“
Aktuálne je pozemok využívaný ako parkovisko spoločnosti, jeho kapacita však nepostačuje potrebám investora. V zámere, ktorý aktuálne posudzujú úrady, hovorí firma o tom, že na 77 parkovacích miest pripadá až 97 áut. Aj preto sa rozhodla realizovať projekt parkovacieho domu.
Investor hovorí o tom, že parkovanie má byť zabezpečené na troch, resp. štyroch podlažiach. „Parking je riešený tzv. d´Humyho systémom podlaží posunutých o polovicu výšky a prepojených dvojicou rámp. Tento systém umožňuje najlepšie využitie vnútorného priestoru,“ píše investor v zámere.
Do konca roka
Prvé podzemné podlažie by tak malo mať 18 parkovacích miest, prvé a druhé nadzemné podlažie majú naplánované dve úrovne parkovania pre 18 a 26 automobilov a strecha 28 a 18 parkovacích miest rovnako v dvoch úrovniach. Celkovo by mal dom priniesť 152 parkovacích miest.
Pozemky, na ktorých má vyrásť parkovací dom. Zdroj: EIA/VSD
Podľa zámeru by so stavbou parkovacieho domu chcel investor začať v marci. S prácami by mal byť hotový do konca roka. Investor vyčíslil celkové náklady na realizáciu projektu na 900-tisíc eur.
Východoslovenská distribučná chce počas nepracovných dní sprístupniť parkovisko verejnosti. Či tak urobí za poplatok, nie je známe. Nejde o prvý nápad s takto využitým súkromným parkovacím domom. Vlani takýto zámer predstavila aj spoločnosť Eset, ktorá avizovala, že parkovací dom v ich novom sídle na Patrónke sprístupní počas víkendov verejnosti.