Cena za centrum so 75 obchodmi na ploche 22 400 štvorcových metrov otvorené v roku 2003 nebola zverejnená. Freeport vlani zaznamenal medziročný nárast tržieb o 15 percent na takmer 1,5 miliardy českých korún (55 miliónov eur). Počet návštevníkov sa zvýšil o desatinu na 1,8 milióna. Zhruba polovicu tvoria Česi, iba o niečo menej prichádza Rakúšanov, ktorí však míňajú viac.

Nový majiteľ spolu s prevádzkovateľom, firmou ROS Retail Outlet Shopping chcú centrum premeniť na nadregionálnu nákupnú destináciu pre Česko a Rakúsko. Považujú ho za výborné doplnenie k obľúbenému Parndorfu. Výhodu vidia aj v susednom zábavnom parku Excalibur City, ktorý plánuje rozšírenie.

Zväčšenie chystá aj nový majiteľ Freeportu v rakúskom outlete. Fashion Outlet Parndorf je najnovšou z pôvodne troch súčastí outletovej zóny na konci rakúskej obce, asi 40 kilometrov od Bratislavy.

Od roku 1998 tu funguje Designer Outlet Parndorf. Ide o časť tvorenú rustikálnymi domčekmi inšpirovanými rakúskou architektúrou, v ktorých je 140 značkových obchodov na ploche 42-tisíc štvorcových metrov.

Patrí spoločnosti McArthurGlen, ktorá prevádzkuje 21 outletových centier v ôsmich európskych krajinách. Pôvodne jej patrila aj novšia časť – Galerien Parndorf – trojuholníková budova pripomínajúca klasické nákupné centrum.

V roku 2014 sa stala súčasťou práve susedného Fashion Outletu otvoreného dva roky predtým. Od vtedajšieho vlastníka, rakúskeho fondu Warburg-Henderson, ju kúpila ešte spoločnosť Villaggio Investment Group.

Dnes sa spojené centrum volá Fashion Outlet Parndorf a na ploche 20 800 štvorcových metrov ponúka 78 obchodov. Pripravované rozšírenie prinesie koncom tohto alebo začiatkom budúceho roka ďalších 8 000 m2.

Jeho vlastník Fashion Outlet Parndorf Beteiligungs-GmbH patrí domácim realitným spoločnostiam APM Holding a Betha Zwerenz & Krause. Správcom centra je ROS Retail Outlet Shopping.

Z dvoch parndorfských centier zverejňuje údaje o návštevnosti len Designer Outlet. V roku 2014 ho navštívilo 4,7 milióna ľudí, z toho 22 percent z Viedne, 17 percent zo Slovenska a o niečo menej z Maďarska.

McArthurGlen v posledných rokoch hovorí o neustálom výraznom náraste kupujúcich z krajín mimo Európskej únie, najmä z Číny, Kórei, Thajska, Malajzie či Singapuru. Firma nákupnú turistiku výrazne propaguje a podporuje. Po rozšírení sa Parndorf údajne stane najväčšou outletovou aglomeráciou v Európe so šiestimi miliónmi návštevníkov.

Pohyb je aj na českom outletovom trhu. Predvlani zmenilo majiteľa aj novšie a väčšie centrum Fashion Arena Outlet Center v Prahe. Spoločnosť Meyer Bergman zaplatila za stredisko so 110 obchodmi a plochou 25-tisíc štvorcových metrov 71,5 milióna eur. Pripravuje sa aj otvorenie ešte väčšieho The Prague Outlet pri Letisku Václava Havla.