O tom, že obchodné centrá potrebujú nové pohľady na vec a zmeny tak, aby v širokej konkurencii uspeli, sa hovorí už niekoľko rokov. Zákaznícky prieskum developerskej firmy Inter Ikea Centre Group (IICG), ktorá v Bratislave prevádzkuje nákupné centrum Avion pri letisku, hovorí o konkrétnych zmenách.
„O úspechu rozhoduje výhodná lokalita, správny výber nájomníkov a ich vhodná koncentrácia podľa značiek,“ informuje spoločnosť. Podľa výsledkov prieskumu do popredia vystupujú najmä služby ako pošta, lekárne, mobilní operátori, čistiareň alebo foodcourt. Tak, aby návštevníci centra šetrili čas a všetko vybavili na jednom mieste.
„Nákupné centrum by malo mať približne polovicu obchodov s módou,“ hovorí Ondřej Filip z IICG. Dôležitá je i koncentrácia jednotlivých značiek do vzájomnej blízkosti podľa rôznych kritérií, napríklad cenovej hladiny alebo kategórie. Treba pritom dbať na správny pomer medzi tzv. kotevnými, teda hlavnými nájomníkmi a menšími.
Developerská firma pred Vianocami 2011 naštartovala ďalšiu etapu rozširovania svojho bratislavského centra, ktoré tak prekročí hranicu 100-tisíc štvorcových metrov predajnej plochy. Okrem toho prevádzkuje podobné centrá aj v Prahe, Brne a Ostrave. V susedstve slovenského Avionu sa postupne otvára aj nová nákupná zóna Korzo Shopping Park.
Vizualizácia - Inter Ikea Centre Group