„V D1 Expo - Business Centre sme pripravili pre našich partnerov 80 administratívno-výstavných jednotiek,“ hovorí Ivan Čarnogurský, riaditeľ developerskej skupiny IPEC, ktorá dlhodobo pripravovala rozvoj tohto územia.
Komerčné aktivity v centre zastrešuje spoločnosť D1 Solution. „Mimoeurópskym výrobcom zabezpečujeme full servis pri vstupe na európske trhy – od prípravy administratívnych záležitostí, cez zázemie pri prezentácii produktov až po logistické, marketingové a obchodné riešenia,“ opisuje riaditeľ D1 Solution Ján Janek.
Dodáva, že firma takýmto spôsobom už veľa mesiacov spolupracuje s čínskymi lídrami trhu svetelnej techniky, ako sú Bestlumi a Emcop, alebo s najväčším svetovým výrobcom korčúľ, americkým Riedell Skates.
D1 Business-Expo Centre Senec Zdroj: IPEC
V centre už majú popri výrobcoch svetelnej techniky a korčúľ biznis expozície aj výrobcovia sójových produktov, leteckých systémov a súčasťou centra sú aj prezentácie čínskych regiónov Baoding a Lang Fang.
Priestor tu majú aj slovenské firmy ako Protetika, Víno Nitra a Chateau Modra, ktoré už pôsobia aj mimo Európy. Samotné centrum je členené na sekcie Technologies, Food, Retail a Expo. Počas prezentácie centra predstavila nový produkt mobilného telefónu aj čínska spoločnosť Roamcat.
D1 Business-Expo Centre Senec - Expo Room Zdroj: IPEC
Čínsky veľvyslanec na Slovensku Lin Lin verí, že D1 Expo - Business Centre sa stane jedným z dôležitých bodov novej Hodvábnej cesty čínsko-európskej spolupráce, vyhlásil na prezentácii.
IPEC Group plánuje ešte tento rok iniciovať vznik podobných centier orientovaných na európskych investorov v Číne v mestách Lang Fang pri Pekingu a Xuzhou. V príprave má aj ďalšie dve čínske lokality.
D1 Business-Expo Centre Senec - prezentácia čínskeho regiónu Langfang Zdroj: IPEC
V lokalite pri Senci IPEC pôvodne pripravoval prvé outletové centrum na Slovensku D1 Outlet, ktorého výstavba sa začala v roku 2010. V ostrom konkurenčnom súboji však vyhrala spoločnosť Realiz, ktorá otvorila One Fashion Outlet pri Voderadoch na jeseň 2013.
I. Čarnogurský sa potom pokúšal outletové centrum zachrániť zameraním na taliansku módu, nábytok a gastro, názov sa zmenil na Castello Factory Stores. Už v tom čase avizoval vytvorenie European China Centre ako bizniscentrum zamerané na čínske firmy a ich distribučné centrá pre Európu.