„Po prevzatí vlastníctva rozsiahlej nehnuteľnosti sme od konca roku 2013 usilovne pracovali na definícii nového produktu prémiového outletového centra,“ cituje portál iHned.cz člena predstavenstva developera, Martina Kubištu. Strategickým poradcom je britská Rioja Development.

Celková predajná plocha projektu bude 31-tisíc m2, ponúkne aj 2 500 parkovacích miest. Otvárať má v troch etapách, v prvej fáze plánovanej práve na koniec budúceho roka vznikne 80 obchodov na ploche 13-tisíc m2, v druhej ďalších 50 a napokon štyridsiatku prevádzok v tretej etape. Termíny ďalších fáz zatiaľ nie sú známe.

M. Kubišta hovorí o 90-minútovej spádovej oblasti, kde majú ľudia o 41 percent vyššiu kúpnu silu, než je priemer okolo porovnateľných stredoeurópskych centier. „Sme si istí, že vďaka spotrebiteľskému potenciálu máme dostatočnú silu presvedčiť aj módne značky, ktoré zatiaľ Prahu za outletovú príležitosť nepovažovali,“ hovorí M. Kubišta.

Skrachovaný komplex, do ktorého pôvodný taliansky vlastník investoval desiatky miliónov eur, získala firma Dreitonel v konkurze. Podľa starších informácií si nákup a rozbehnutie centra vyžiadajú približne 38 miliónov. Konkurzná správkyňa stavbu udržiavala, bola strážená a v zime temperovaná, takže projekt je teoreticky pripravený na prevádzku. Za novým majiteľom sú aj ľudia blízki skupine PPF.

Hoci outletový biznis je považovaný za náročný segment a pre menšie krajiny zväčša stačí jedno centrum, v Česku už fungujú dva outlety – Fashion Arena v Prahe a Freeport blízko rakúskych hraníc pri Znojme. Na diaľnici medzi Brnom a Prahou zasa už roky v podobe skeletu stojí Exit66. A nemecký developer plánuje stavať pri Plzni.