Na Slovensku, podobne ako v rozvinutejších krajinách, dochádza k stabilizácii alebo poklesu návštevnosti nákupných centier. Spotrebiteľ má veľa možností a nevyberá si už len podľa toho, ako blízko je centrum k miestu, kde žije či pracuje alebo na základe rozmanitosti mixu nájomcov. Čas, ktorého nemá veľa, chce tráviť čo najkvalitnejšie.
Podľa Kataríny Paule, vedúcej retailového tímu spoločnosti Cushman & Wakefield na Slovensku, v budúcnosti nepôjde už len o to, aby sa človek do nákupného centra dobre dostal, zaparkoval, cítil sa príjemne a splnil cieľ, za ktorým prišiel. „Pôjde o to, aby sa zákazník a jeho okolie, teda ľudia, s ktorými trávi čas, prípadne chce na nich urobiť dojem, s centrom identifikoval, cítil sa pochopený a na mieste, kde chce byť.“
Centrum budúcnosti bude musieť byť schopné citlivo reagovať. Najmä na preferencie a životný štýl dorastajúcej generácie mileniálov. Dôležité bude sledovať najnovšie trendy a technológie, pochopiť zákazníka, správne ho osloviť, splniť jeho očakávania a k tomu priniesť ešte niečo extra. Či už pôjde o značky, technológie, zákaznícky servis alebo kvalitu obslužného personálu.
Zážitkové návnady
V budúcnosti budú nákupné centrá v prvom rade poskytovať služby rozmanitej gastro ponuky, aktívneho oddychu, medicínske služby, možnosti vzdelávania či co-workingové centrá.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?