Na Slovensku, podobne ako v rozvinutejších krajinách, dochádza k stabilizácii alebo poklesu návštevnosti nákupných centier. Spotrebiteľ má veľa možností a nevyberá si už len podľa toho, ako blízko je centrum k miestu, kde žije či pracuje alebo na základe rozmanitosti mixu nájomcov. Čas, ktorého nemá veľa, chce tráviť čo najkvalitnejšie.

Podľa Kataríny Paule, vedúcej retailového tímu spoločnosti Cushman & Wakefield na Slovensku, v budúcnosti nepôjde už len o to, aby sa človek do nákupného centra dobre dostal, zaparkoval, cítil sa príjemne a splnil cieľ, za ktorým prišiel. „Pôjde o to, aby sa zákazník a jeho okolie, teda ľudia, s ktorými trávi čas, prípadne chce na nich urobiť dojem, s centrom identifikoval, cítil sa pochopený a na mieste, kde chce byť.“

Centrum budúcnosti bude musieť byť schopné citlivo reagovať. Najmä na preferencie a životný štýl dorastajúcej generácie mileniálov. Dôležité bude sledovať najnovšie trendy a technológie, pochopiť zákazníka, správne ho osloviť, splniť jeho očakávania a k tomu priniesť ešte niečo extra. Či už pôjde o značky, technológie, zákaznícky servis alebo kvalitu obslužného personálu.

Zážitkové návnady

V budúcnosti budú nákupné centrá v prvom rade poskytovať služby rozmanitej gastro ponuky, aktívneho oddychu, medicínske služby, možnosti vzdelávania či co-workingové centrá.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa