V átriu už môžu návštevníci vidieť ohradenú plochu, kde vznikne prvý z dvojice eskalátorov. „Hlavné átrium je rušným priestorom nášho centra s vysokou koncentráciou návštevníkov. Z tohto dôvodu okrem dizajnových zmien prinášame nášmu srdcu uľahčenie v podobe nových eskalátorov, ktoré nahradia schody a zabezpečia plynulejší tok ľudí,“ hovorí Arnaud Burlin, výkonný riaditeľ Unibail-Rodamco pre strednú Európu. Firma je vlastníkom a prevádzkovateľom Auparku.
Eskalátory majú fungovať od polovice marca a podľa manažérky centra Karoliny Štochlovej dokážu za hodinu prepraviť 3 600 ľudí. Z átria okrem schodov zmiznú aj súčasné výťahy, pribudne však nový panoramatický výťah. S novou fontánou bude hlavným dizajnovým prvkom centrálneho priestoru nákupného strediska.
Spolu s výmenou podlahy, stropu a osvetlenia má byť premena celého átria hotová do konca júla. Postupne sa začína meniť aj nákupná galéria smerom od elektrodomu Nay. Dostane novú podlahu, stropy, infraštruktúru, nové výklady a nábytok. Nové osvetlenie a správa energií zaradí Aupark medzi energeticky najefektívnejšie centrá na svete, tvrdí K. Štochlová.
Vynovené budú aj toalety, v ktorých pribudnú nové služby, ako make-up kútik pre dámy či miesto na prebaľovanie bábätiek. Nový nábytok a prevádzky dostane aj food court, ktorý zostane na dnešnom mieste.
Vedenie centra označuje nový dizajn ako Urban Chic. „Je to elegantný veľmi čistý štýl doplnený o výrazné dizajnové prvky,“ charakterizuje K. Štochlová. Interiér dostane odtiene sivej, bielej a hnedej a kombináciu mramorových podláh s drevom a kovovými prvkami.
Návrh rekonštrukcie vypracovali francúzski dizajnéri Saguez & Partners, s ktorými Unibail-Rodamco spolupracuje v celej Európe, v spolupráci s architektom Auparku Jurajom Jančinom.
Aupark - vizualizácia modernizácie obchodnej galérie Zdroj: Unibail-Rodamco
Modernizácia sa však netýka len dizajnu a nakupovania, ale má spríjemniť celý pobyt návštevníkov centra, hovorí manažérka Auparku. Pomôcť k tomu má nová intuitívna navigácia. Pribudnú napríklad možnosti pripojiť a nabiť si počítač alebo telefón.
Súčasťou modernizácie nákupných centier je pre Unibail-Rodamco tradične aj prilákanie nových značiek. Do Auparku začali prichádzať už predvlani spolu s presťahovaním niektorých nájomcov do vhodnejších priestorov.
V poslednom čase boli otvorené obchody M.a.c., Timberland a La Martina. Centrum už podpísalo zmluvy s módnymi značkami Pandora, Silvian Heach a Chaps zo skupiny Ralph Lauren, ktoré otvoria svoje prvé obchody na Slovensku. Majiteľ centra rokuje aj s ďalšími značkami.
Veľkú modernizáciu jedného z prvých moderných nákupných centier na Slovensku, a dnes druhého najväčšieho, začal Unibail-Rodamco na jar 2013 rekonštrukciou podzemných garáží za 3,5 milióna eur. Nasledovala premena recepcie s informačným pultom a odstránenie pôvodnej fontány z átria.
Novú podobu dostal aj supermarket Terno, ktorý zrekonštruoval jeho majiteľ. Neskôr by malo prejsť omladzovacou kúrou aj multikino spustené rok po otvorení centra, v roku 2002.
Majiteľ a prevádzkovateľ Auparku, obchodno-realitná skupina Unibail-Rodamco, vlastní 82 nákupných centier v 12 krajinách Európy. Ich hodnota ku koncu vlaňajšieho júna dosiahla 33,6 miliardy eur. Bratislavské centrum kúpila na dvakrát za dokopy 226 miliónov eur.
Aupark ročne navštívi okolo 12 miliónov ľudí. Unibail-Rodamco nezverejňuje výsledky za jednotlivé centrá. A. Burlin však hovorí, že jediná slovenská nehnuteľnosť skupiny vlani rástla a majiteľ je s jej výkonnosťou veľmi spokojný.