Vypracované boli dva varianty dokumentácie pre územné rozhodnutie. „Električková trať bude osadená do existujúcej infraštruktúry s napojením na už existujúcu MHD tak, aby sa maximálne využila električková doprava cestujúcimi z mestskej časti Petržalka do mestskej časti Staré Mesto,“ píše magistrát v správe.
Súčasťou budovania električkovej trate nebude súbežná cesta, ktorá bola pôvodne plánovaná, ale stretla sa s nesúhlasom obyvateľov Petržalky. „V rámci tohto projektu sa uvažuje aj s vybudovaním cyklochodníkov pozdĺž celej trasy,“ dodáva mesto.
Magistrát poslal zámer vypracovaný na posúdenie vplyvov na životné prostredie na kontrolu Európskej komisii a následne ho predloží Okresnému úradu Bratislava. Potom sa k nemu budú môcť vyjadriť aj občania.
Mesto plánuje vypracovať aj urbanistickú štúdiu na rozvoj takzvanej Centrálnej rozvojovej osi Petržalky. Je to zelený pás kľukatiaci sa popri Chorvátskom ramene zo severu na juh sídliska, ktorým povedie nová električková trať.
Štúdia má ukázať, ako dobudovať v Petržalke chýbajúce obchody, služby, oddychové, športové, kultúrne zariadenia, prácu a vzdelávanie. Súťaž na jej zhotoviteľa bola vyhodnotená už predvlani.
Keďže projekt je financovaný z európskych fondov, mesto nemohlo s víťazným tímom profesora Bohumila Kováča uzavrieť zmluvu a spustilo verejné obstarávanie s autormi troch najlepšie hodnotených projektov.
Neúspešní uchádzači však podali námietky a súťaž riešil Úrad pre verejné obstarávanie. Doteraz nebola uzavretá. Mesto malo pritom predstavu, že k projektu spustí viaceré akcie, ktoré umožnia občanom zapojiť sa do prípravy rozvoja územia.