Nápad vznikol pred vyše dvoma rokmi. Spoločnosť Koliba Slovakia Plus, ktorej majitelia stoja za úspešným konceptom Fresh Market, chcela využiť pozemky na rohu Poštovej a Obchodnej ulice v centre Bratislavy. V rušnom priestore naplánovala vznik domáceho trhoviska.
Projekt sa nepáčil len majiteľovi pozemkov, ale aj vedeniu Starého Mesta. Radnica sa rozhodla, že s investorom založí spoločnú firmu. Tak sa aj stalo. V lete 2014 vznikla spoločnosť Bratislavský Náš markt, v ktorej mala bratislavská mestská časť 20-percentný podiel.
Projekt sa v počiatočnej fáze rýchlo rozbehol a usporiadal architektonickú súťaž. Návrhy boli prezentované ešte pred rokom aj vedeniu mesta, potom však okolo celého plánu na domáce trhovisko zavládlo ticho.
Otázku budúcnosti Náš marktu vyriešila v týchto dňoch samotná mestská časť, ktorá sa rozhodla podiel v spoločnej firme predať. Hovorkyňa Starého Mesta Nora Gubková pre TREND Reality poukázala na to, že poslanci miestneho zastupiteľstva nesúhlasili s umiestnením predajných stánkov v danej lokalite a nevedeli sa so spoločníkmi dohodnúť na konečnej podobe trhoviska.
Navyše, spoločná firma bola už tretí rok po sebe v strate. „Ako aktuálne najvhodnejšie riešenie a pre mestskú časť súčasne aj finančne najprijateľnejšie preto bolo pristúpiť k predaju dvadsaťpercentného podielu mestskej časti v spoločnosti Bratislavský Náš markt druhému spoločníkovi,“ vysvetľuje N. Gubková.
Zmenu vo firme potvrdil aj konateľ Bratislavský Náš markt Andrej Slezko. „O projekte sme sa bavili dlho, ale medzi nami a mestom nedošlo k prieniku,“ hovorí A. Slezko, ktorý jedným dychom dodáva, že v navrhnutej podobe sa projekt nedal zrealizovať.
Čo bude s projektom domáceho trhoviska je nateraz otázne. „Hľadáme alternatívy, ako a v akej podobe pokračovať,“ naznačuje ďalšie smerovanie A. Slezko. Samotná mestská časť chce podporovať zachovanie trhoviska na Žilinskej ulici.