„Na predajnej ploche s rozlohou 1 950 m2 nájdu naši zákazníci širokú ponuku kvalitných športových výrobkov za dostupné ceny po celý rok, pričom oni sami si ich budú môcť otestovať buď priamo v predajni alebo na priľahlých ihriskách, ktoré sme pre nich vybudovali,“ hovorí Katarína Pindrochová, riaditeľka košickej predajne.

Pozemok má výmeru 2,2 hektára, pribudlo tu ihrisko na plážový volejbal, outdoorová zóna s fitnes strojmi, vonkajšia cyklodráha či ihrisko s umelým trávnikom. Športová zóna v tesnom susedstve predajne je sprievodným znakom predajní Decathlon.

Košickú prevádzku začali stavať v júni tohto roka, keďže ide o jednoduchý big box, výstavba trvala len niekoľko mesiacov. Celková investícia dosiahla zhruba 2,4 milióna eur a prácu tu nájde päťdesiat ľudí. Vzniklo aj 90 parkovacích miest, plocha stavby dosahuje 2 300 štvorcových metrov. Investor hovorí o tom, že ju možno dodatočne rozšíriť, bližšie podrobnosti však neprináša.

V Košiciach otvorili športový Decathlon

Decathlon Košice Zdroj: Decathlon

Výstavbe podľa K. Pindrochovej predchádzal aj archeologický prieskum, v rámci ktorého objavili nálezy z doby bronzovej. Priebeh stavby to mierne spomalilo.

Pre Decathlon ide o tretiu slovenskú predajňu, portál TREND Reality o nej prvýkrát informoval v roku 2011. Firma medzitým otvorila dve prevádzky v Bratislave – jednu na jar v zóne Bory, druhú o mesiac neskôr pri letisku v lokalite Pharos. Jedna predajňa mala vyrásť aj v Banskej Bystrici, tieto plány sa však zatiaľ nerealizovali.

Spoločnosť vznikla v roku 1976, v súčasnosti má vyše 950 predajní v 26 krajinách. Oproti iným predajcom športových potrieb je špecifická tým, že si stavia vlastné budovy a ponúka veľa vlastných značiek, ktorých sortiment si možno ľahko na predajni aj odskúšať. Okrem toho k prevádzkam pridáva aj ihriská a športové zóny.