Dlhšie nevyužívaný nadjazd nad koľajiskom hlavnej železničnej stanice a dvomi dopravnými tepnami sa zmenil na „botanický most“, súbor malých záhrad v takmer šesťsto päťdesiatich kruhových nádobách rôznych rozmerov (pozrite si video). Arborétum, kde si návštevníci dopĺňajú vedomosti o flóre v ich krajiny, je ozajstnou encyklopédiou, rastliny totiž usporiadali podľa kórejskej abecedy.
Projekt predstavil pred necelými štyrmi rokmi soulský primátor Park Won-soon ako variant newyorského High Line (2009-2018, viac o projekte nájdete TU). Soulský viadukt s nižšou nosnosťou oproti manhattanskej trati nebolo možné zaťažiť podobne vysokou súvislou vrstvou hliny.
Seoullo 7017 Zdroj: Ossip van Duivenbode
Seoullo 7017 unesie pätnásťcentimetrovú vrstvu, čiže polovičnej výšky ako High Line, vhodnú na vysadenie trávnika, a nie na plánované ovocné a ihličnaté stromy. Zasadili ich do nádob s dávkovacím systémom zavlažovania a svietidlami na modrú ilumináciu, údajne šetrnú k rastlinám.
Aj ľahšia záťaž si vyžiadala značné zosilnenie železobetónovej konštrukcie, na čo vynaložili až šesťdesiat percent celkovej sumy. Pochybnosti o stabilite súčasti soulskej radiály potvrdili v roku 2000, keď diagnostikovali zlý stav viaduktovej dosky.
Aj po jej výmene zakázali prejazd ťažším vozidlám. V roku 2012 odhadli životnosť viaduktu na tri roky a rozhodli, že po dokončení alternatívneho diaľničného úseku ho zbúrajú. Precedensom bol blízky diaľničný viadukt nad kanálom Čcheonk-kje-čcheon, po ktorého odstránení vybudovali nábrežnú oddychovú zónu (2005, pozrite si video).
Seoullo 7017 Zdroj: Ossip van Duivenbode
Číslo 7017 v názve Seoullo označuje dátum otvorenia viaduktu v auguste 1970 a inauguráciu po prestavbe v máji 2017. Zo štyroch vyhliadkových vežičkách sa návštevníci, ktorých sem za prvý polrok prišlo 6,6 milióna, tiež oboznamujú s nezvyčajným pohľadom na stanicu a historickú bránu Namdämun, cez tri kruhové priezory v chodníku pozorujú z výšky sedemnásť metrov premávku pod viaduktom (pozrite si video).
Viadukt sa stal aj nonstop prístupnou ulicou. Seoullo sa prekladá aj ako „Soulská ulica“. Chodník s ľahkým betónovým povrchom s modifikovaným latexom absorbujúcim vibrácie, je výhodnou spojnicou. Predtým sa cestou na najstaršie a najväčšie trhovisko z troch štvrtí musela obchádzať stanica, z nej je cezeň najkratšie do štvrte na vrchu Nam-san.
Seoullo 7017 Zdroj: Ossip van Duivenbode
Na východnom konci vedie kilometrový viadukt medzi dvoma stometrovými administratívnymi budovami. V noci mu staršia Seoul Square (1977) vytvára mediálnym plátnom (78 x 99 m) pozadie (pozrite si video).
Rozdiel medzi Seoullom 7017 a jej nižším, ale dlhším vzorom je aj v tom, že High Line priamo spojená s množstvom budov vrástla do hustej zástavby. Seoullo 7017 je zatiaľ premostené len zo sídlom nadácie Daewoo a s Hotelom Manu.