Primátor Ivo Nesrovnal sa v pondelok stretol so všetkými stranami zúčastnenými na kolaudácii. Rokovanie s cieľom urýchliť procesy viedol so zástupcami Ministerstva dopravy SR, Bratislavského samosprávneho kraja, zhotoviteľa stavby a stavebných úradov, ktoré kolaudačný proces realizujú.

„Viem, že ide o náročný a komplikovaný proces, veď štyri úrady kolaudujú takmer 150 objektov. A hoci zákonné lehoty treba dodržiavať, požiadal som všetky zúčastnené strany, aby spoluprácu zintenzívnili a tým proces kolaudácie urýchlili,“ povedal primátor po rokovaní s tým, že Bratislavčania na Starý most a Štúrovu ulicu čakajú.

Mestská spoločnosť Metro Bratislava oficiálne ukončila stavebné práce na Starom moste, Štúrovej ulici a ďalších súčastiach električkovej trate 15. decembra minulého roku. Následne si všetky objekty prevzali ich správcovia a mesto požiadalo o začatie kolaudačných konaní.

Aj po tomto termíne sa na moste pracovalo. Mesto hovorilo o odstránení drobných chýb, robotníci však napríklad dokončovali obloženie nového piliera alebo náter cyklistických ciest. Mesto muselo termín dodržať, aby Európska únia preplatila 85 percent zo 70-miliónových nákladov na stavbu.

Prvá kolaudácia týkajúca sa samotného Starého mosta sa začala 20. januára 2016, objekty v Starom Meste sa kolaudujú od 25. januára a v Petržalke od 27. a 28. januára.

Termíny ukončenia konaní a vydania kolaudačných rozhodnutí závisia od zákonných lehôt a stanovísk dotknutých orgánov. Po dokončení primátor hovoril o odovzdaní lávky pre peších a cyklistov ešte v priebehu januára alebo februára a štarte premávky električiek najskôr v marci.

Na kolaudácii stavby Nosného systému MHD sa zúčastňujú viaceré stavebné úrady - špeciálny úrad pre mestské komunikácie, mestská časť Petržalka, Bratislavský samosprávny kraj ako špeciálny stavebný úrad a Okresný úrad Bratislava.

Električka prešla po obnovenom Starom moste v rámci skúšobnej jazdy prvýkrát 16. februára, po 54 rokoch od ukončenia električkovej premávky do Petržalky.

Pred mesiacom sa uskutočnilo predstavenie a verejná diskusia k druhej etape petržalskej električky. Trať s dĺžkou 3,78 kilometra so siedmimi zastávkami by sa mala stavať v rokoch 2018 až 2020.