O zásadnej zmene frekventovaného námestia sa hovorí už niekoľko rokov. Už v roku 2006 developer Lordship predstavil plány na kompletnú premenu centra mesta. Vzniknúť mal komplex s novým nákupným centrom, hotelmi, bytmi i kancelárskou časťou. Investor predstavil verejnosti aj prvé vizualizácie, ktoré vyvolali rozporuplné reakcie.

Skromnejšia premena

K ich realizácii však nedošlo. Problémom bola potrebná zmena územného plánu, ale aj nutná spolupráca s Tescom. Práve britský reťazec totiž vlastní obchodný dom na námestí. „S Tescom boli podpísané zmluvy, nikdy sme sa však nedohodli na tom, že niečo fyzicky budeme realizovať,“ vysvetľuje Rostislav Novák, výkonný riaditeľ Lordshipu. 

Podľa jeho slov pôvodné plány na premenu celého územia padli, začínajú však realizovať aspoň čiastočné projekty. Okrem avizovanej rekonštrukcie hotela Kyjev, plánujú už na jar začať revitalizovať verejné priestranstvo pred obchodným domom.

„S pánom primátorom sme sa stretli na konci leta. Vytvorili sme pracovnú skupinu a predstavili náš návrh revitalizácie Kamenného námestia,“ hovorí R. Novák. Podľa jeho slov je cieľom podieľať sa spoločne s mestom na revitalizácii námestia. Práve mesto totiž vlastní samotné pozemky, ktorých sa premena týka.

Viac zelene

„Chceme námestie vyčistiť, zasadiť viac zelene. Dnes to nie je práve reprezentatívne miesto, chceli by sme to zmeniť,“ vysvetľuje výkonný riaditeľ. So stavebnými prácami by mali začať už na jar budúceho roka. O architektonickú stránku premeny sa postará A1 atelier.

Pôvodne mal na Kamennom námestí vyrásť komplex, ktorý ponúkne 200 až 250 bytov. Obchodné centrum so 40-tisíc štvorcovými metrami nákupnej plochy a kancelárska časť s 50-tisícami štvorcových metrov. Projekt malo obsluhovať 2 200 parkovacích miest.