V rozhovore pre švédske médiá to povedal CEO spoločnosti John Tegner, informuje portál PropertyEU.info. Spoločnosť chce podľa neho budovať obchodné centrá najvyššej úrovne priamo prepojené s nábytkovým domom.
„Značka Ikea je unikátna a jej schopnosť prilákať davy ľudí kombinovaná s veľkými a atraktívnymi obchodnými centrami, funguje výborne,“ tvrdí. Ak by sa vychádzalo z jedinej slovenskej pobočky – pri diaľnici D1 v Bratislave, možno tieto slová vzhľadom na jej vysokú návštevnosť potvrdiť.
Skupina nedávno dokončila vytvorenie novej spoločnosti pomenovanej Ikea Centers, ktorá nahradila predošlú firmu Inter Ikea Center Group. Dnes jej patrí 45 nákupných stredísk v 11 krajinách, z toho až štrnásť je v Rusku pod značkou Mega. Portfólio firmy tvoria celkovo tri milióny m2 podlahovej plochy.
Ikea chystá aj ďalšie investície v bratislavskom centre Avion po tom, čo ho počas niekoľkých rokov rozširovala a pridávala parkovacie miesta. Tento rok má projekt dostať nový vizuál, zmenia sa chodby, niektoré výklady a ďalšie. Rekonštrukčné práce majú prebiehať výhradne mimo otváracích hodín centra a ich dokončenie plánujú na október tohto roka.
Či sa ohlásené 3-miliardové investície skupiny týkajú aj dlho plánovaného centra v Košiciach, nie je známe. Ikea už totiž dlhšie zvažuje a hľadá vhodné pozemky pre projekt na východe Slovenska, zatiaľ však neúspešne. Dôvodom zdržanlivého postupu môžu byť podľa starších informácií aj obavy o kúpyschopnosť a dostatočnú veľkosť regiónu.