Slovenská spoločnosť Uritest otvorí 10. júla tohto roku v bratislavských Podunajských Biskupiciach svoju prvú predajňu pod názvom Hobbi.
Pôjde o stredný formát obchodu, tzv. Do it yourself (DIY) s predajnou plochou 3,5 tisíc štvorcových metrov, prácu tu nájde 44 zamestnancov.
Sortiment predajne tvorí približne 20-tisíc druhov tovaru, ktorý je rozdelený do štyroch základných kategórií - stavebníctvo, dielňa, bývanie a záhrada.
Prvá predajňa v hlavnom meste predstavuje základ pre novú maloobchodnú sieť, ktorá nemá prepojenie na medzinárodný koncern. Centrála je tiež v Bratislave, pracuje v nej 15 pracovníkov.
Po slovenskej metropole sa chcú sústrediť na budovanie obchodov v menších mestách na západnom a strednom Slovensku, ktoré sú dostatočne vzdialené od veľkých DIY reťazcov. Otvorenie ďalšieho obchodu plánujú na jar budúceho roka.
V segmente hobby marketov chcú podľa F. Csivreho zaplniť medzeru v ponuke prostredníctvom stredne veľkých predajní s rozlohou 3,5- až 5-tisíc metrov štvorcových, v závislosti od konkrétneho mesta či regiónu.
Na rozdiel od medzinárodných DIY sietí uprednostňuje slovenský hobby market spoluprácu s menšími lokálnymi dodávateľmi. Slovenské subjekty predstavujú 62 percent zo 160 aktuálnych dodávateľov. Tých bude v budúcnosti ešte viac, keďže oddelenie záhrady plánujú postupne zväčšovať.
Konkurenciou budú najmä najväčšie zabehnuté reťazce ako je Baumax, Hornbach či v rovine plánov aj Bauhaus. Ten má vyrásť neďaleko bratislavského letiska.
Ilustračné foto - Flickr