V dvoch presklených štrnásťposchodových budovách na ulici Aleje Jerozolimskie vznikne 68 400 m2 prenajímateľných plôch štandardu A, ktoré už sčasti obsadili spoločnosti skupiny PKP, čo sú poľské štátne železnice. Projekt získal vlani na jeseň aj ekologický certifikát BREEAM kategórie Excellence.

Architektúru navrhlo lokálne štúdio FS&P Arcus. Dvojica objektov pôsobí z hlavného bulváru akoby šlo o tri budovy, v porovnaní s prvými plánmi z roku 2011 je aktuálna predstava značne odlišná.

HB Reavis zrekonštruoval varšavskú stanicu, teraz stavia kancelárie

Železničná stanica Warszava Zachodnia Zdroj: HB Reavis

Termín dokončenia prvého objektu rozostavaného ešte koncom roka 2014 je stanovený na tretí kvartál tohto roku, druhý plánujú otvoriť v závere budúceho roka. Pod zemou majú vzniknúť tri podlažia s celkovou kapacitou približne 1 300 parkovacích miest.

Súčasťou obchodu s poľskými železnicami bola aj podmienka rekonštrukcie samotnej stanice. Vynovenú budovu po ročnej obnove otvorili v decembri 2015. Dominantným architektonickým prvkom je presklená plocha okolo hlavného vstupu a 20-metrová hodinová veža.

„Nová stanica má slúžiť najmä lokálnym spojom využívaným obyvateľmi prichádzajúcimi každý deň do práce z okolitých miest. Verím, že mnoho vodičov sa čoskoro rozhodne využiť vlak namiesto auta, čo urobí ich cestu do práce rýchlejšou a komfortnejšou,“ hovorí Jaroslaw Bator, člen predstavenstva PKP S.A. Súčasťou projektu bola aj revitalizácia okolia a rekonštrukcie okolitých ulíc.

HB Reavis má v Poľsku viacero aktivít, stojí za varšavskými projektmi Gdanski BC I a II, Postepu 14 či Konstruktorska BC. Najväčším ohláseným komplexom je mrakodrap s výškou 310 metrov, ktorý chce postaviť v spolupráci s renomovaným britským štúdiom Foster & Partners. Veža sa môže po dokončení stať najvyššou budovou Európskej únie, i keď 80 metrov bude tvoriť anténa.