Podľa dokumentov predložených štátnym orgánom bude mať samotná stanica dve podzemné a päť nadzemných podlaží. „Vonkajšie stvárnenie hmôt priznáva jednotlivé funkcie v objekte, dynamika fasády je podporená ‚prepísaním‘ výjazdných rámp do fasády, čím navonok prezrádza i jednu zo svojich funkcií ako dopravnej stavby,“ píše sa v oficiálnych dokumentoch.

Samotná stanica má priniesť aj obchodné priestory či tržnicu tak, ako je známe z viacerých zmodernizovaných dopravných uzlov v západných metropolách. Hlavné vstupy pre autobusy sú navrhnuté zo Svätoplukovej a Karadžičovej ulice.

Celková podlahová plocha komplexu vrátane podzemných garáží dosahuje takmer 300-tisíc m2, developer počíta so vznikom celkovo 2 150 parkovacích miest. „V súčasnosti sa dolaďuje architektonická podoba a celkový koncept stanice v spolupráci s renomovaným britským ateliérom Benoy,“ informoval investor pred mesiacom. Vizualizácie zatiaľ nie sú známe.

Dokumenty predložené na posúdenie vplyvov na životné prostredie informujú aj o 30-podlažnej administratívnej veži obdĺžnikového tvaru v juhovýchodnej časti územia. Jej umiestnenie vychádza zhruba na dnes vyčistený stavebný pozemok na ulici Mlynské Nivy medzi čerpacou stanicou a budovou pohrebníctva Marianum. Nájomníci veže majú byť rôzni.

HB Reavis odkrýva novú autobusovú stanicu. Dostane aj 30-podlažnú vežu

Autobusová stanica - aktuálny stav Zdroj: Google Street View

V susedstve veže má vzniknúť nové námestie, „slúžiace ako jeden z hlavných nástupných priestorov do autobusovej stanice a samotného administratívneho objektu. Veľkoryso koncipovaná plocha je verejným priestorom, ktorý je možno doplniť o mestský mobiliár, zeleň či využiť ho na umiestnenie výtvarného diela- skulptúry,“ informujú dokumenty.

Hoci aktuálne plány hovoria o štarte výstavby začiatkom roka 2016, dokončení v závere 2019 a celkových nákladoch na úrovni 200 miliónov eur, tieto treba brať ako orientačné. Územie ešte vyžaduje množstvo prípravných prác, nehovoriac o sťahovaní pohrebníctva a búraní objektov. Developer zatiaľ žiadny oficiálny termín neprezentoval.

Dočasná autobusová stanica má podľa starších plánov vzniknúť na mieste obchodného centra Bottova oproti cez cestu. HB Reavis kúpil budovu vlani.

Developerská skupina nedávno po dlhých rokoch naštartovala výstavbu v južnej časti územia Twin City. V ohraničení ulíc Karadžičova, Továrenská a Mlynské Nivy počíta na úvod s vybudovaním troch administratívnych objektov, neskôr je v pláne aj 24-podlažný vežiak na rohu križovatky.