Nové navrhnuté dopravné riešenie navrhuje vytvoriť v Petržalke záchytné parkovisko. „Navrhujeme vybudovať veľkokapacitný parkovací dom na petržalskej strane napojený na nadzemnú elektrickú dráhu, potenciálne integrovanú do systému verejnej hromadnej dopravy,“ hovorí Adrián Rác, výkonný riaditeľ HB Reavis Slovakia.

Samotný developer poukazuje na to, že takéto prepojenie by malo znížiť množstvo áut v centre. „Riešenie môže efektívne odľahčiť križovatky, komunikácie aj most Apollo. V ideálnom prípade by sme tento doplnok mestskej dopravy radi spustili s otvorením projektu Stanica Nivy. V rámci predbežných rokovaní sme sa na všetkých úrovniach stretli s porozumením a pozitívnymi reakciami,“ vysvetľuje A. Rác. Celkové náklady na nové dopravné riešenie vyčíslil investor na 80 miliónov eur.

Jozef Uhler, predseda komisie dopravy a informačných systémov v Bratislave, poukazuje na to, že lanovka nevyrieši problémy dopravy v lokalite. „Muselo by ísť o vysokorýchlostnú a vysokokapacitnú dráhu, ktorá by potom dávala zmysel. Lanovka totiž nedokáže konkurovať električke,“ zdôrazňuje pre TREND Reality J. Uhler a dodáva, že zo strany Petržalky nie je na stanicu taký nápor ako z iných častí.

HB Reavis navyše stanovil aj dátum začiatku výstavby samotnej stanice. Developer predpokladá, že so stavebnými prácami by mal začať pred letom. „Súčasťou projektov v zóne je aj kompletná obnova ulice Mlynské nivy. Momentálne preverujeme v spolupráci s mestom najvhodnejší prístup k obnove z hľadiska obmedzenia dopravy. Podľa plánu by mohli Bratislavčania získať už v roku 2018 nový bulvár Mlynské Nivy a v roku 2020 novú autobusovú stanicu,“ naznačuje A. Rác.

HB Reavis chce prepojiť novú autobusovú stanicu a Petržalku „lanovkou“

Trasa, ktorou má viesť lanovka. Zdroj: HB Reavis

V súvislosti s výstavbou stanice avizuje developer výrazné dopravné obmedzenia. Na stole sú dnes dve alternatívy. A to kompletné uzavretie dopravy po dobu 14 mesiacov, alebo postupné odstavovanie jednotlivých úsekov v rozsahu 36 mesiacov. Konkrétne riešenie obmedzení ešte nie je stanovené a stále prebiehajú rokovania.

Aby urýchlili výstavbu celého projektu, chce HB Reavis požiadať o štatút významnej investície, ktorý má priniesť zrýchlenie administratívnych procesov pri budovaní celého komplexu. Developer pritom nechce žiadať žiadne stimuly. „Vzhľadom na objem investícií vo výške viac ako jednej miliardy eur, ktoré plánujeme v zóne Nivy a priľahlých lokalitách investovať, sme sa rozhodli využiť možnosť, vďaka ktorej efektívne skrátime proces budovania novej mestskej štvrte. Ide nám hlavne o zrýchlenie procesu a efektívne využitie času a prostriedkov, nie o získanie finančných stimulov,“ konštatuje A. Rác.

HB Reavis chce prepojiť novú autobusovú stanicu a Petržalku „lanovkou“

Stanica Nivy - nový bulvár na Mlynských nivách Zdroj: HB Reavis

Stanicu Nivy plánuje developer otvárať v roku 2020. Investície do jej výstavby sa vyšplhajú do výšky 345 miliónov eur. Nákupná plocha nového obchodného centra bude 73-tisíc štvorcových metrov, čím bude ašpirovať na najväčšie nákupné centrum na Slovensku. Súčasťou komplexu má byť aj autobusová stanica, ktorá bude mať rozlohu 30-tisíc štvorcových metrov. Okrem toho počíta HB Reavis aj s výstavbou 125 metrov vysokej veže, ktorá poskytne 30-tisíc metrov štvorcových kancelárií.