Podľa primátora Bratislavy Iva Nesrovnala je tento priestor veľkou výzvou nielen pre investorov, ale aj pre nové dopravné riešenia v oblasti koľajovej dopravy. „Na Trnavské mýto sa podľa môjho najlepšieho presvedčenia musí vrátiť železničná doprava. O stanici Filiálka rokujeme už veľmi dlho, prebieha štúdia zo strany železníc, ktorá to má potvrdiť. Verím, že sa stanica vráti,“ zdôrazňuje primátor.
Trnavské mýto považuje za jeden z najdôležitejších dopravných a spoločenských uzlov Bratislavy, ktorého význam bude narastať. „Mesto chce spoluurčovať budúcnosť tohto priestoru, aby to nebolo tak, ako v minulosti, že developeri určovali, čo sa bude diať,“ tvrdí I. Nesrovnal.
Bývalá železničná stanica Filiálka Zdroj: Maňo Štrauch
Veľkým zásahom bude plánovaná premena Istropolisu, ktorý len nedávno od odborárov kúpili veľkí developeri YIT Slovakia a Immocap Group. Starosta Nového Mesta Rudolf Kusý sa hneď nechal počuť, že nedovolí zbúranie komplexu. Developeri hodlajú plány ohlásiť ešte tento rok.
„Do konca roka chceme naštartovať medzinárodnú architektonickú súťaž. Počítame s projektom, ktorý kompletne dodrží a rozšíri funkcionalitu a bude na pohľadniciach Bratislavy. Chceme, aby Bratislava mala kultúrno-spoločenský stánok na úrovni 21. storočia,“ hovorí Peter Lukeš, predseda predstavenstva spoločnosti Immocap Group.
Developer zvažuje aj podzemné prepojenie podchodu pod Trnavským mýtom s Istropolisom a prípadnou železničnou stanicou Filiálka. Prepojenie podchodu s Centralom už podľa P. Lukeša nie je aktuálne, hoci o ňom v čase začiatku výstavby nákupného centra uvažovali. Immocap totiž nákupné centrum aj kancelárske budovy v komplexe predal.
Predpríprava na budúce predĺženie podchodu však nebude súčasťou aktuálnej revitalizácie. „Určite nie, pretože zatiaľ nemáme žiadne povolenia na Istropolis,“ objasňuje šéf Immocapu.