K plánom firiem Apple a Google presťahovať sa do nových väčších priestorov sa pridáva aj ďalší technologický gigant Facebook. Koncom marca dostal od rady mesta Menlo Park povolenie na výstavbu nového areálu navrhnutého slávnym architektom Frankom Gehrym. Kde je tlačítko Like? opýtal sa starosta Peter Ohtaki predstaviteľov Facebooku pri posudzovaní projektu, píšu San Jose Mercury News.
Kto by však očakával nápadné dielo podobné Guggenheimovmu múzeu v španielskom Bilbau či u nás známejšiemu Tancujúcemu domu v Prahe, bude sklamaný. Šéf Facebooku Mark Zuckerberg podľa LA Times požiadal Gehryho, aby zmiernil svoj pôvodný návrh. Introvert na čele sociálnej siete si prial „anonymnejšie“ sídlo a nie novú dominantu kalifornského mestečka.
Pôvodný návrh počítal s výraznou pokrútenou fasádou typickou pre najznámejšie architektove diela. Výrazné krivky bielej stavby preto zakryje strešná záhrada. Celý areál tak bude pôsobiť skôr ako park s množstvom stromov a promenádou dookola aj na streche.
Nové sídlo Facebooku bude pracovným miestom pre 2 800 technikov. Všetci budú v jednej hale s plochou 40-tisíc štvorcových metrov. Tak ako teraz budú všetci sedieť v otvorenom priestore so stolmi, ktoré sa dajú rýchlo presunúť podľa toho, ako sa budú spájať alebo rozdeľovať tímy pre jednotlivé projekty, opísal nové sídlo na blogu priestorový dizajn manažér firmy Everett Katigbak.
Zuckerbergova kancelária bude v strede haly oddelená od kolegov len sklenenými priečkami. V priestore budú aj kútiky na stretnutia a porady, oddychové priestory s hracími konzolami a vonku kaviarničky a terasy na podávanie piknikov a sushi. Strešné okná a svetlíky zabezpečia každému denné svetlo a prístup na terasy priamo od pracovného stola umožnia drevené točité schody. Strešná záhrada bude so zemou spojená aj skateboardovými rampami.
Areál bude spájať so súčasným sídlom Facebooku postaveným v roku 2009 na opačnej strane diaľnice podzemný tunel. Pod jednopodlažnou kancelárskou budovou dlhou vyše 500 metrov budú podzemné garáže. Výstavba sa má začať už v najbližších týždňoch a potrvá dva roky. Facebook odmietol zverejniť, koľko budú nové priestory stáť.
Foto – Facebook/Gehry Partners