Nákupné centrum Eurovea Galleria v Bratislave sa dočkalo medzinárodného ocenenia. Porota medzinárodného veľtrhu retailových nehnuteľností Mapic vo francúzskom Cannes zvolila minulý týždeň centrum írskeho developera Ballymore za najlepší nový development tohto roka. Hoci je už otvorená od vlaňajška.
Nominované boli aj dva projekty z Francúzska a jeden z Holandska. Úspech projektov zo strednej Európy posilnilo zvolenie poľského centra Galeria Echo v Kielcoch za najlepší projekt rekonštrukcie.
V kategórii expanzie obchodnej značky si cenu odniesol španielsky projekt Desigual, najlepšou značkou s predajňami v centre mesta sa stala Abercrombie & Fitch z USA. Najlepší inovatívny retailový koncept je amsterdamská vlajková predajňa výrobcu športových potrieb Asics.
Pre Euroveu ide o významné ocenenia najmä preto, že doteraz sa ceny odbornej poroty na veľtrhoch Mipim a Mapic zvyčajne udeľovali iba stavbám v západnej Európe, Amerike a na Blízkom Východe. Eurovea a Galeria Echo sú tak prvými lastovičkami, ktoré svedčia o tom, že Západ zaregistroval aj realitný boom v nových krajinách EÚ.
Nákupné centrum polyfunkčného komplexu Eurovea, ktorého výstavba stála 350 miliónov eur otvorili v marci 2010. Eurovea Galleria ponúka 55-tisíc m2 predajnej plochy na troch podlažiach, okrem obchodov aj kiná, kaviarne a reštaurácie. Najväčšími nájomníkmi sú Billa, Sportisimo, Peek&Cloppenburg alebo Marks&Spencer.
Foto - Peter Kremský