Prvé informácie o vstupe Číňanov do projektu sa objavujú už niekoľko rokov, pôvodne bola v hre aj výstavba celého mestečka pre obyvateľov najľudnatejšej krajiny sveta. Dnes je v hre predaj jednotlivých menších prevádzok vo vybudovanej časti outletu. Nový názov komplexu bude D1 Expo Business Centrum.

„Projekt D1 Outlet je momentálne pasé,“ hovorí I. Čarnogurský. Podľa neho sa tu namiesto toho pripravuje 80 polyfunkčných jednotiek, ktoré si môžu zahraniční investori odkúpiť. Ipec si ich následne prenajíma a ďalej prenajíma práve menším čínskym spoločnostiam. V súčasnosti je predaných 20 takýchto jednotiek.

Podľa šéfa developera pôjde o výstavné, skladovacie i administratívne priestory. Spomína napríklad prevádzku EUSA Hub, čo je firma poskytujúca rôzne služby pre logistické spoločnosti.

Medzi prvými firmami budú aj veľkoobchodníci so stavebnými technológiami, žiarovkami, kolieskovými korčuľami (USA) a vodnými čerpadlami a čističkami. Okrem toho sa počíta aj s tým, že svoje produkty budú slovenské firmy vystavovať v Číne.

„Projekt D1 Parku je zaujímavý svojou snahou zlúčiť čínske spoločnosti pod jednu strechu, kde si môžu vymieňať svoje skúsenosti a zdieľať poznatky z európskeho trhu. Pre menšie a stredné spoločnosti to nie sú triviálne záležitosti,“ pri predstavení projektu približovala Lin Shengqin, CEO Jiangsu Weitian Chemical Group, čo je firma, ktorá tu má vložiť 10-miliónovú investíciu.

Ipec v lokalite pripravil a rozpredal viacero pozemkov pre skladové priestory a haly, postavil aj stavbu prvej fázy budúceho outletu. Jeho podoba sa niekoľkokrát menila. Developer napokon úplne zmenil názor a s pôvodnou myšlienkou nepočíta.

„Nový koncept je pre nás lepší, má jasný cash flow a dáva nám to väčší zmysel,“ vysvetľuje I. Čarnogurský. Firma je pripravená aj pre ďalšie rozširovanie projektu, hoci veľká časť pozemkov v lokalite patrí Tatra banke. Ipec ale vlastní ďalších 70 hektárov prostredníctvom firmy NPL Services, kde počíta aj s ďalšími logistickými halami.

Jediným slovenským outletovým centrom tak ostáva One Fashion Outlet vo Voderadoch neďaleko. Otvorili ho v roku 2013, prvá fáza priniesla 70 obchodov a predajnú plochu 15-tisíc m2 s plánom na výstavbu ďalších etáp, čo sa ale doposiaľ nerealizovalo. Najsilnejšou výpredajovou nákupnou zónou tak ostáva rakúska dedina Parndorf pár desiatok kilometrov od hraníc.