Počas tohto roku sa plocha nákupných centier v Českej republike rozšíri takmer o tretinu. K doterajším 1,8 miliónom m2 vo veľkých aj menších centrách pridajú ďalšieho pol milióna. Vzniknú nové obchody aj v menších mestách a rozšíria sa existujúce priestory. Vyplýva to z prieskumu realitnej spoločnosti DTZ.
Dôvodom rapídneho zvyšovania ponuky je príchod nových hráčov. Okrem veľkých developerských spoločností ako ECE, TK Development, Plaza Centers, Unibail-Rodamco, HB Reavis, CPI či Multi Development, ktoré sa zameriavajú na Prahu a veľké mestá, štartujú svoje projekty aj menší hráči. Podľa internetového servera ihned.cz vo fáze schvaľovania výstavby sa nachádza viac ako tridsať maloobchodných projektov po celej ČR.
Zhruba o mesiac by sa mala na pražských Vysočanoch otvoriť Galéria Fénix spoločnosti CPI s plochou 12-tisíc m2. V polovici roka otvoria brány i Arkády Pankrác na ploche 38-tisíc m2 od silnej dvojice ECE a Rodamco. K najväčším projektom bude patriť prvá etapa Fórum Liberec s 39-tisíc m2 predajnej plochy od Multi Development. HB Reavis začne v marci stavať v Hradci Králové svoj prvý Aupark na českom trhu s 10-tisíc m2 predajnej plochy.
O niečo pokojnejšia situácia na maloobchodnom trhu je v Brne, ktoré v nasýtenosti obchodnými plochami už prevyšuje hlavné mesto. Celkovo sa tu nachádza jedenásť nákupných centier s výmerou 330-tisíc m2. To znamená 899 m2 na tisíc obyvateľov. Najúspešnejšími centrami sú Olympia a Galéria Vaňkovka. Jediným projektom, ktorý sa má dokončiť tento rok je Campus s 20-tisíc m2 od developera AIG Lincoln.
Rastúca kúpna sila obyvateľov láka na trh nové obchodné značky, akými sú napríklad módny Conbipel, Guru, odevný Lindex, interiérové dekorácie Almi decor, či diskontný nábytok Mobelix. Expandovať mimo hlavného mesta chce kaviarensky reťazec Starbucks a čaká sa i na príchod siete rýchleho občerstvenia Burger King.
Vizualizácia - HB Reavis Group