Má ísť o investíciu vo výške 1,5 miliardy eur, kde sa zamestná približne 6-tisíc ľudí a ročná výrobná kapacita fabrika má dosiahnuť do 300-tisíc vozidiel. Veľké čísla môže po vzore ostatných automobiliek na Slovensku spôsobiť tlak na dodávateľov i investície do okolia.
„Príchod novej automobilky spôsobí zväčšenie a vznik nových výrobných a logistických centier, či už pri Seredi, Galante, Trnave a Voderadoch alebo priamo v priemyselnom parku v Nitre,“ hovorí Tomáš Ostatnik, vedúci industriálneho oddelenia v realitnej poradenskej spoločnosti CBRE.
„Očakávame aj zväčšenie výrobných závodov dodávateľov automobilového priemyslu v už existujúcich lokalitách a taktiež v lokalitách s dostupnou pracovnou silou na východe,“ dodáva. Podľa zástupcu poradenskej firmy to už závisí od stratégie automobilky a toho, akú časť z územia sa rozhodne využívať.
Biznis s logistikou zažíva na Slovensku veľký rozmach, keď neobsadenosť plôch podľa CBRE dosahuje len 5,9 percenta a v druhom kvartáli tohto roka sa začalo stavať rekordných 96-tisíc m2 nových hál. Automobilky v bratislavskej Devínskej Novej Vsi, Trnave i Žiline a ich dodávatelia sa na celkovej ploche podieľajú nemalou mierou.
Aj T. Ostatnik považuje výrobu nových modelov v bratislavskej továrni Volkswagen za významný impulz pre rozvoj lokality. Silnejúci záujem potvrdzuje aj developerská spoločnosť P3 Logistic Parks, ktorá vlastní priemyselný park v Lozorne.
Viac o téme a celkovom stave trhu s logistikou v prílohe TREND Špeciál Logistika a transport, ktorá vychádza ako súčasť aktuálneho TRENDU 44/2015.
TREND 44/2015