Okrem obchodných prevádzok vytvorí investor tiež reštauráciu, coworkingové priestory a poskytne miesto pre komunitný život mladých v Lamači. „Myšlienku komunitného centra plne podporujeme, pretože práve toto nám tu chýba,“ reaguje vicestarosta Lamača Lukáš Baňacký.
Verí, že nový koncept zohľadní aj samotnú lokalitu, v rámci ktorej sa ráta s prepojením Lamača s Dúbravkou a Záhorskou Bystricou pripravovanými cyklotrasami. „Tému cyklodopravy chceme s prevádzkovateľom rozvíjať veľmi intenzívne,“ avizuje L. Baňacký.
Bližšie informácie o tom, čo by mali v rámci služieb nové priestory ponúknuť, chce investor oznámiť v dohľadnom čase. „Už teraz však môžeme uistiť, že revitalizácia objektu nebude znamenať výrazný zásah do pôvodného skeletu budovy, objekt sa nebude búrať, rovnako sa nezväčší ani stavebná plocha,“ zdôrazňuje mediálna zástupkyňa investora Denisa Vološčuková.
Vizualizácia pripravovaného centra Karpatia Zdroj: MČ Lamač / Dynastion
„Pribudnú však nové vstupy, ktorými sa objekt otvorí okoliu a vonkajšia fasáda sa sčasti presvetlí,“ približuje. Revitalizácia sa dotkne aj okolitých plôch. „Objekt bude prístupný pre šoférov, cyklistov aj peších. K dispozícii bude dostatok parkovacích miest,“ hovorí D. Vološčuková. Investor podľa nej chce obyvateľov Lamača o všetkých krokoch informovať dostatočne vopred.
Podľa informácií na webstránke spoločnosti Dynastion by mala prestavba stáť 12,4 milióna eur a trvať 12 až 18 mesiacov. Investor tento mesiac poskytol na žiadosť mestskej časti vizualizáciu a informácie o rekonštrukcii, kde uvádza, že zachová objem a účel budovy a využije industriálny dizajn. Chce integrovať a obnoviť zastávku MHD. Aktuálne prebieha štúdia realizovateľnosti. Následné prípravné práce by mali trvať asi pol roka.
Dynastion vlastní obchodný dom od roku 2016. Spoločnosť pôsobí na Slovensku a v Českej republike, venuje sa poradenskej činnosti a správe portfólií. V Prahe má projekt prestavby nákupného centra, v Bratislave pripravuje premenu historickej industriálnej budovy na bývanie, obchod a kultúrne účely, v Luxembursku zas stavia menší bytový projekt.
Obchodný dom pod názvom Prímestské nákupné stredisko Bratislava – Lamač otvorili 26. februára 1988. Obdobie najväčšieho záujmu zažil v 90. rokoch, v novom miléniu už vyťaženosť obchodných priestorov klesala, menšie prevádzky tam však fungovali ešte pred niekoľkými rokmi. Objekt bol dlhodobo v ponuke na predaj, zaujímali sa oň viaceré obchodné reťazce.