O potrebe štúdie, ktorá by ukázala východiská pre ďalší rozvoj, sa hovorí dlhé roky. S jej dokončením sa pôvodne počítalo už v auguste 2017, neskôr sa termín postupne presúval až na jar tohto roka.
Štátna firma nakoniec štúdiu zverejnila v týchto dňoch. Analýza vytvorila štyri alternatívy, ktoré ukazujú, ako by mohla byť doprava rozvíjaná v ďalších rokoch.
Všetky pritom počítajú s vytvorením druhej traťovej koľaje v úseku Bratislava–Nové Mesto – Bratislava Hlavná stanica, novej odbočky Ružinov situovanej medzi stanicami Podunajské Biskupice a Bratislava–Nové Mesto, treťou traťovou koľajou na úseku Lamač – Hlavná stanica a modernizáciou Hlavnej stanice v Bratislave.
Alternatíva 1: Preferencia Hlavnej stanice
Hlavná stanica v Bratislave. Zdroj: Maňo Štrauch
Táto alternatíva počítala s centralizáciou všetkých segmentov osobnej
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?