Výrazná mestská dominanta bude dvojpylónovým oceľovým päťsto metrov dlhým trámovým mostom. Rozpätie šikmých pylónov vysokých 93 metrov dosiahne 220 metrov. Tento cestný most bude v šírke vyše 45 metrov kombinovať štyri vozovkové prúdy, dva chodníky pre peších, dva pre cyklistov a stredný električkový koridor.
Podľa oficiálnej stránky ujdunahid.hu štrnásty budapeštiansky most nazývajú zatiaľ Nový, prípadne Galvániho podľa ulice v južnej Bude pri západnom brehu, kde má vyúsťovať. Na druhej strane v severnom Csepeli povedie tam, kde sa dnes rozprestiera čistička odpadových vôd. Dnes vedie najkratšia cesta autom z jedného bodu do druhého šesť kilometrov cez Rákociho most.
Nový budapeštiansky most Zdroj: UNStudio
Mestské obvody Csepel a Nová Buda susediace cez Dunaj, spolu s vyše 220-tisíc obyvateľmi, nemajú priame spojenie, hoci o riešeniach sa diskutuje viac ako tridsať rokov. S výnimkou alternatívnej koncepcie južnejšie položeného Albertfalvského mostu, o ktorom sa uvažovalo v jednom období, bol vždy v hre Galvániho most.
Nový budapeštiansky most Zdroj: UNStudio
Na začiatku deväťdesiatych rokov minulého storočia všetko nasvedčovalo tomu, že konečne nastal čas jeho realizácie. Most sa mal stať súčasťou výstavby v južnej Bude k Svetovej výstave 1996, v roku 1994 prijal o ňom rozhodnutie parlament. Maďarsko však odstúpilo od podujatia a miesto Galvániho mostu pribudol v roku 1995 dva kilometre proti prúdu Dunaja Rákociho most.
Nový budapeštiansky most Zdroj: UNStudio
Nedávno vyhodnotenú súťaž so sedemnástimi účastníkmi, dvanástimi zahraničnými, medzi nimi WilkinsonEyre a Zaha Hadid Architects, usporiadali pri ďalšej príležitosti uskutočniť csepelské premostenie.
Budapešť sa uchádzala o usporiadanie Letných olympijských hier 2024 a mostom chceli vytvoriť impozantný príchod k olympijskému štadiónu, plánovanému v severnom Csepeli, kde z rieky vychádza rameno. Hoci podobne ako Hamburg a Rím zrušili kandidatúru, projekt žije v rámci koncepcie sedemkilometrového južného okruhu.
Nový budapeštiansky most Zdroj: UNStudio
Štúdie odhadujú, že mostom bude prechádzať do 55-tisíc automobilov denne. Odľahčí preťažený Alžbetin most a Széchenyiho reťazový most v centre a zníži premávku na 16-kilometrovej juhovýchodnej tepne Üllői út až o osemtisíc áut denne. Od mosta sa však predovšetkým očakáva, že prispeje k rozvoju južnej časti mesta, ktorá zaostáva za severnou časťou, kde pri hraniciach mesta vybudovali posledný dunajský most, diaľničný Megyeri híd (2008).
Nový budapeštiansky most Zdroj: UNStudio
Najznámejší z ôsmich ďalších projektov mostov UNStudia je v porovnaní s Galvániho mostom dlhší a vyšší rotterdamský kombinovaný lanový Erasmusbrug (1996, pozrite si video). Vyniká najväčším zdvíhacím panelom na svete.