Bratislava sa stane dejiskom obrovského realitného obchodu. Spoločnosť Wood & Company v stredu 28. apríla oznámila akvizíciu nákupného centra Aupark Bratislava od spoločnosti Unibail-Rodamco-Westfield (URW). Dokončenie transakcie sa očakáva v prvej polovici tohto roka. Bude podliehať splneniu štandardných odkladacích podmienok vrátane schválenia regulačnými orgánmi. Nový majiteľ si určite príde na svoje.
Podľa informácií z oficiálnej stránky Auparku, celková predajná plocha je šesť hektárov. Je tam 200 obchodov, 31 reštaurácií a Cinema City.
Wood & Company ako líder transakcie spolu s joint venture partnerom Tatra Asset Management, najprv získa 60-percentný podiel, pri celkovej cene 450 miliónov eur (pri podiele 100 percent). Zos-távajúcich 40 percent sa prevedie postupne v dohodnutých podieloch v rokoch 2022 až 2024.
„Aupark vhodne doplní naše realitné portfólio a zároveň predstavuje pre našich klientov výnimočnú investičnú príležitosť so stabilnými výnosmi a priaznivým pomerom rizika a návratnosti. Súčasné analýzy a trendy potvrdzujú, že spotrebitelia sa po skončení pandémie vracajú do nákupných centier,“ povedal investičný riaditeľ Wood & Company Martin Šmigura, zodpovedný za realitné aktíva na slovenskom trhu.
Akvizíciou Auparku sa spoločnosť stáva druhým najväčším vlastníkom kancelárskych a nákupných centier v Bratislave a Prahe. Celková hodnota jej realitného portfólia presiahne po dokončení transakcie jednu miliardu eur. Popri Auparku vlastní aj nákupné centrá Galerie Harfa a Centrum Krakov v Prahe. Celkovú prenajímateľnú plochu v retailových aktívach zvyšuje skupina na 115-tisíc štvor-cových metrov.
Nákupy pre lepšie zarábajúcich
Aupark Bratislava je prémiovým nákupným centrom s hrubou prenajímateľnou plochou 59 600 štvorcových metrov a návštevnosťou 11,8 milióna ľudí (v roku 2019). „Prémiové nákupné centrá ako Aupark budú hrať pri očakávanom oživení ekonomiky po covide unikátnu rolu. Ich klientelu tvoria návštevníci zo stredných a vyšších vrstiev, teda skupín obyvateľstva, ktorých sa ekonomické konzekvencie pandémie dotkli najmenej,“ zhodnotil akvizíciu Michal Soták z konzultačnej spoločnosti Cushman & Wakefield.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?