Veľkosť predajnej plochy supermarketu na Bajkalskej ulici sa po rekonštrukcii zväčší zhruba o dvesto štvorcových metrov. Spoločnosť v ňom avizuje zmenu spôsobu predaja a dizajnu obchodu. „Na svoje si prídu tí, ktorí uprednostňujú široký sortiment, ale zároveň pohodlný nákup, kvalitu a čerstvosť,“ hovorí marketingová riaditeľka Billy Denisa Pernicová.
Prerábka supermarketu je súčasťou pokračujúceho projektu rekonštrukcie maloobchodných prevádzok. Billa ho otvorila v roku 2001, v tom čase bol s predajnou plochou 2 400 štvorcových metrov jej najväčším bratislavským supermarketom nazvaným „Big Billa“.
Milióny na rekonštrukciu predajní
V minulom roku obchodný reťazec výrazne prerobil sedem predajní, zmenil tiež dizajn oddelení ovocia a zeleniny a čerstvého pečiva v takmer tretine obchodov. V tomto roku plánuje investovať do rekonštrukcie predajní viac ako trinásť miliónov eur.
Rekonštrukcia predajne Billa na Bajkalskej ulici v Bratislave Zdroj: TREND Reality
Billa je štvrtým najväčším maloobchodným reťazcom na Slovensku podľa výšky tržieb. Predvlani zaznamenala tržby vo výške 495,4 milióna eur pri medziročnom náraste o zhruba päť percent. Čistý zisk jej klesol na 2,2 milióna eur zo 4,1 milióna za rok 2015.
Orientácia na supermarkety
Na slovenský trh reťazec vstúpil v roku 1993. Pasuje sa do pozície lídra supermarketov s priemernou rozlohou 900 štvorcových metrov. V súčasnosti prevádzkuje viac ako 140 predajní a zamestnáva takmer štyri tisícky pracovníkov.
Rekonštrukcia predajne Billa na Bajkalskej ulici v Bratislave Zdroj: TREND Reality
Slovenská Billa je súčasťou rakúskej vetvy nemeckého koncernu Rewe Group, ktorý patrí k významným európskym maloobchodným skupinám a predajcom rodinných dovoleniek. Skupina je aktívna v trinástich krajinách, v roku 2016 si zaknihovala celkové tržby viac ako 45 miliárd eur.
Rakúska Rewe International AG so sídlom vo Wiener Neudorfe je lídrom v predaji potravinového a drogistického tovaru a jedným z najväčších zamestnávateľov v Rakúsku. Prevádzkuje obchodné reťazce Billa, Merkur, Penny, Bipa a Adeg. V segmente supermarketov má predajne v siedmich krajinách strednej a východnej Európy, okrem Slovenska aj v Česku, Chorvátsku, Rumunsku, Bulharsku, Rusku a na Ukrajine.