Staničný areál sa začína 40-metrovým úsekom, v ktorom prechádza vedľa železničnej trate pod nadjazdom Schenkviaduct. Konečnú výšku dvanásť metrov nad ulicou a cestným viaduktom Princa Bernarda dosahuje trať miernym stúpaním 3,75 percenta po sto päťdesiatich metroch.

Viadukt dlhý 323 metrov uzatvára stodesaťmetrový štíhly, elipsovitý segment – presnejšie segment z troch kruhových výsekov. Túto časť širokú sedemnásť metrov, vysokú 6,2 metra, ktorá váži osemdesiat ton, zakončuje tridsaťmetrový „nos“, ako ho nazýva holandský server Bouwen met staal.

Ako má vyzerať integrovaná doprava? Pozrite si nový viadukt v Haagu

Stanica ľahkého metra v Haagu Zdroj: ProRail

Ako má vyzerať integrovaná doprava? Pozrite si nový viadukt v Haagu

Stanica ľahkého metra v Haagu Zdroj: Bart van Hoek

Staničný viadukt podopiera desať oceľových pilierov širokých dva metre s maximálnym rozpätím tridsaťpäť metrov. Situovali ho na druhej etáži nad autobusovou stanicou na streche hlavnej haagskej železničnej stanice.

Piliere spočívajú na štvorcových železobetónových doskách s hranou sedem metrov, podopretých spolu tristo pilótmi. Posledný pilier stojí v takzvanom servisnom objekte so schodmi, eskalátormi a výťahom.

Ako má vyzerať integrovaná doprava? Pozrite si nový viadukt v Haagu

Stanica ľahkého metra v Haagu Zdroj: Jeroen Musch

Vedú do staničnej haly na severnej strane nedávno otvoreného megakomplexu Den Haag Centraal. Jeho autori, amsterdamskí špecialisti na dopravné stavby Zwarts & Jansma Architects, nadviazali na projekt Benthem Crouwel Architects výberom materiálov aj mierkou.

Cestujúcich metrom chráni pred nepriaznivým počasím 90-metrová strecha z ocele a skla. Za studena ohýbané šesťmilimetrové sklo s jednoduchým alebo dvojitým zakrivením vyrobili Brakel Atmos, dodávateľ pre akvapark Tatralandia (2003) v Liptovskom Mikuláši. Strešná konštrukcia sa skladá z takmer štyristo roštových a krajných nosníkov z ohýbaných rúr z galvanizovanej ocele.

Ako má vyzerať integrovaná doprava? Pozrite si nový viadukt v Haagu

Stanica ľahkého metra v Haagu Zdroj: Jeroen Musch

Ako má vyzerať integrovaná doprava? Pozrite si nový viadukt v Haagu

Stanica ľahkého metra v Haagu Zdroj: Bart van Hoek

Ak by viadukt stavali priamo na úzkej Anna van Buerenstraat, obmedzovali by prístup na železničnú stanicu aj výjazd z podzemného parkoviska. Oceľovú konštrukciu viaduktu preto zmontoval na tri časti na dočasnej plošine mimo ulice, asi stopäťdesiat metrov od miesta, kde postavili stanicu.

Segmenty vážiace do osemsto ton dopravovali na miesto určenia terénnymi žeriavmi (pozrite si video). Počas transferu cez viadukt princa Bernarda bolo potrebné ho spevniť masívnymi podperami.

Ako má vyzerať integrovaná doprava? Pozrite si nový viadukt v Haagu

Stanica ľahkého metra v Haagu Zdroj: Bart van Hoek

V zadaní projektu stanice metra bola – okrem akcentu na dizajn, ktorým mal vyniknúť v konkurencii výrazného komplexu, a na maximálny komfort cestujúcich – aj požiadavka transparentnosti a štíhlosti, aby vhodne zapadla do architektúry priľahlej rezidenčnej štvrte Bezuidenhout-West.

Do otvorenia stanice v auguste minulého roku metro využívalo 11. a 12. nástupište stanice Den Haag Centraal. Zvýšený záujem cestujúcich o vlakovú dopravu viedol železničnú spoločnosť ProRail k rezervovaniu týchto nástupísk pre vlaky.

Ako má vyzerať integrovaná doprava? Pozrite si nový viadukt v Haagu

Stanica ľahkého metra v Haagu Zdroj: Bart van Hoek

Ako má vyzerať integrovaná doprava? Pozrite si nový viadukt v Haagu

Stanica ľahkého metra v Haagu Zdroj: Bart van Hoek