Polemizovať nad tým, že tieto nepopulárne opatrenia sa nemali kvôli voľbám odsúvať, teraz nemá zmysel. Treba to brať ako fakt, ktorý si budú musieť tranzitujúci obyvatelia nejako vytrpieť. Oveľa dôležitejšie je pozrieť sa na to, čo sa za posledných 30 rokov urobilo v Bratislave pre rozvoj dopravnej situácie.
Nerobilo sa nič
Ak si odmyslíme zavedenie električky do Petržalky, tak nič. Roky tu primátori prinášali nereálne plány na budovanie metra, nových električkových tratí či využití koľají, ktorých je v Bratislave neúrekom. Výsledok bol vždy rovnaký. Prišlo nové vedenie, všetko sa začalo budovať a sľubovať nanovo. Nehovoriac o fluktuácii zainteresovaných zamestnancov zodpovedných za rozvoj dopravy.
Nejde pritom len o samotnú Bratislavu. Korene problémov s dopravou treba hľadať už pred jej hranicami – v satelitných mestách a obciach. Ich nekoordinovaný a živelný rozvoj sa tiež výrazným spôsobom postaral o to, ako doprava v meste vyzerá.
Keď robila dopravná a navigačná aplikácia Waze
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?