Riešenie je nastavené tak, aby spĺňalo všetky dopravné požiadavky až do roku 2030, uviedol pre TASR hovorca Penta Investments Gabriel Tóth. Z pohľadu dostupnosti územia je firma podľa neho pripravená spolupracovať aj na budovaní infraštruktúry pre verejnú dopravu, pre možné predĺženie električkovej trasy z mestskej časti Dúbravka.
„Jedným z konkrétnych krokov spolupráce je však vypracovanie štúdie uskutočniteľnosti takéhoto dopravného riešenia, ktorú sme zadali vypracovať a pokrývame náklady s ňou spojené,“ priblížil G. Tóth a konštatoval, že takáto investícia a rozhodnutie o nej je v kompetencii vedenia mesta Bratislava či iného verejného investora.
Spolupráci so Železnicami Slovenskej republiky (ŽSR) je investor otvorený v prípade vybudovania zastávky vlaku a zberného parkoviska Terminál integrovanej osobnej dopravy (TIOP), ozrejmil ďalej G. Tóth.
„Pre TIOP Devínska Nová Ves je vydané rozhodnutie o umiestnení stavby, pre TIOP Lamačská Brána projektant spracováva dokumentáciu pre územné rozhodnutie s následným zabezpečením rozhodnutia o umiestnení stavby,“ reagovala hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková s tým, že pokračovanie projektovej prípravy a zabezpečenie stavebných povolení závisí od výsledkov štúdie realizovateľnosti Uzol Bratislava.
Podľa G. Tótha nákupné centrum a komerčnú zónu v Boroch denne navštívi priemerne 20- až 30-tisíc ľudí. V dvoch etapách výstavby má v Boroch bývať približne dvetisíc obyvateľov. Návštevníci nákupného centra majú k dispozícii 2 400 parkovacích miest a dostatočné parkovanie majú aj jednotlivé prevádzky v komerčnej zóne.
Takmer 900 parkovacích miest bude pre budúcich obyvateľov v prvej a druhej etape projektu výstavby bývania. Počet parkovacích miest pri každom objekte spĺňa požiadavky existujúcej normy, v niektorých prípadoch ju aj výrazne prevyšuje, uzavrel.
Poznámka: Týždenník TREND a portál TREND.sk sú súčasťou vydavateľstva News and Media Holding, ktoré patrí finančnej skupine Penta.