V polovici mája oficiálne otvorili v Bangkoku podľa hodnotenia významného britského lifestylového časopisu Monocle celosvetovo „najviac očakávaný hotel“.
Okrem hotelu strednej veľkosti s vyše dvesto izbami má Central Embassy & Park Hyatt nákupné centrum v sedempodlažnom pódiu. Asymetrická výšková budova (151 m) od Amandy Leveteovej (AL_A), prvej manželky českého architekta Jana Kaplického, sa z dvoch strán javí ako zašpicatená, z dvoch ďalších má zaoblený vrcholok (pozrite si video).
Z vrcholku plynulo klesá do podnože špirála okolo dvoch svetlíkov nákupného centra. Členitá fasáda komponovaná do meandrovitých terás rozvíja tento základný motív špirály.
Fasádu obložili okolo tristotisícmi úzkych dlaždíc z extrudovaného hliníka. Trojrozmerné dlaždice s dvoma reflexnými povrchmi vytvárajú hrou svetla a tieňa akoby moaré náznakov tradičných zložitých ornamentov, na ktoré, ako uvádza autorka, vystačili len tri typy.
Po vstupe z ulíc tropického Bangkoku pôsobí nákupné centrum sviežo a chladivo (pozrite si video). Dynamické prvky z fasády sa opakujú viac v interiéri nákupného centra, ako v hoteli, ktorý projektoval americký špecialista Yabu Pushelberg.
AL_A ladili centrum do kombinácie matnej bielej a antracitovej. Hlboká čierna vytvára kontrast vo svetlíkoch a aj pri nich dlhými lavicami zalomenými v tupom uhle, na elegantných zábradliach z ohýbaného skla a na držadlách eskalátorov, ktoré pretínajú svetlíky.
Integrované podhľady a bočné strany eskalátorov pripomenú pásy na fasáde. Spolu s líniami zvýraznenými studeným bielym podsvietením rôznej intenzity zo skrytých zdrojov, kombinovanými s akcentmi v modrej, členia rozľahlý priestor.
Projektantka sa nevyhla stĺpom. Masívne vertikály s naznačeným prienikom stropom opticky vyvažujú kompozíciu.
I keď v hotelovom interiéri sa opakujú napríklad podsvietené oblé línie, svojim poňatím sa od centra značne líši. Markantné sú najmä teplejšie tóny – prevažuje biely dub a platan. Hlavnou ideou je „spolupôsobením osvetlenia, materiálu, priestoru a štruktúry vytvoriť dojem pokoja a zmyselnosti“.
Poverenie vytvoriť projekt získali Yabu Pushelberg ako autori interiéru Park Hyatt New York, vlajkovej lode značky, jedna z trinástich značiek Hyatt Hotels Corporation s vyše sedemsto hotelmi v 60 krajinách. Navrhovali aj pre ďalšie prémiové značky, ako St Regis (Mexico City, 2008), Waldorf Astoria (Peking, 2014), Four Seasons (Toronto, 2012, New York, 2016).
Vstup do hotela na juhovýchodnom nároží je neštandardný. Miesto honosnej vysokej haly sa prejde k recepcii až útulným priestorom a do nákupného centra vedie pomerne úzka chodba s dvojitým ohybom (pozrite si video). Jednou z atrakcií je na ôsmom poschodí vonkajší 40-metrový bazén s efektom nekonečnej hladiny, orientovaný, tak ako všetky hotelové izby, na pokojnejšiu stranu k Nai Lertovmu parku.
Veľkú časť bývalého pozemku veľkopodnikateľa Nai Lerta získalo v roku 1922 britské veľvyslanectvo a Central Embassy & Park Hyatt postavili na južnom okraji tejto časti – preto sa v názve veže uvádza „centrálna ambasáda“. Pod tlakom konkurencie nového päťhviezdičkového hotela zatvorili na začiatku tohto roku známy luxusný hotel Swissôtel Nai Lert Park na opačnej strane areálu Nai Lerta, a pravdepodobne ho prebudujú na kúpeľný komplex neďalekej najväčšej bangkockej nemocnice.
Central Embassy & Park Hyatt je výhodne položený priamo medzi dvoma stanicami nadzemného vlakového systému Skytrain. V bezprostrednej blízkosti vlastní developer, súčasť holdingu Central Group, osempodlažný Central Chidlom (1973), prvé a stále najprestížnejšie thajské nákupné centrum s 500-tisíc štvorcovými metrami predajnej plochy – najväčšie z tridsiatich, ktoré mu patria v kráľovstve.
V portfóliu má aj historické nemecké obchodné domy, KaDeWe v Berlíne, ktorý je druhý najväčší v Európe, Oberpollinger v Mníchove, Alsterhaus v Hamburgu a taliansky La Rinascente v Miláne s dlhou tradíciou.