Ono si ma to asi našlo samo. V stavbárskom prostredí som od pätnástich rokov, keď som začal chodiť na stavebnú priemyslovku. Po jej skončení som hľadal jednoduchšiu cestu a vysokú školu som si zvolil podľa toho, kam neboli potrebné prijímacie skúšky. A tak som začal študovať na STU odbor inžinierske konštrukcie a dopravné stavby, kde je silný dôraz na statiku. Počas prvých semestrov som zistil, že to nebola zlá voľba a začalo ma to baviť. Dokonca až tak, že som si neskôr spravil PhD. z predpätých konštrukcií. Dodnes sa venujem aj výskumu. Počas školy som pracoval pre rôznych zhotoviteľov stavieb aj projektantov. Tesne po skončení štúdia som zamieril do Anglicka, kde som viac ako šesť rokov robil pre jednu z najväčších inžinierskych a konzultačných firiem. Práve v tejto firme som sa dostal k fantastickým projektom a nazbieral som skúsenosti, ktoré teraz dokážem ponúknuť klientom na Slovensku. Príležitosť pracovať na takých veľkých projektoch po celom svete sa vyskytne veľmi zriedka. Som rád, že som dostal tú možnosť a mohol ju využil na získanie skúseností, ktoré som sa rozhodol priniesť na Slovensko.
Ktoré sú tie projekty, na ktoré rád spomínate?
Tých projektov bolo veľmi veľa, boli ich desiatky a každý bol niečím špecifický. Popri malých mostoch však prišli aj veľké, napríklad dve oblúkové lávky na Srí Lanke, pričom každá z nich má rozpätie okolo 140 metrov. To je pre nás, ľudí z fachu, už pomerne dosť. Potom to bol Hammersmith Bridge, čo je cestný visutý most v Londýne na rieke Temža, ktorý spája mestské časti Hammersmith a Richmond upon Thames. Je to historický most, ktorý bol otvorený v roku 1887. Môžete ho poznať z niektorých filmov a vďaka tomu, že je veľmi špecifický a fotogenický. Napríklad ja vždy rád hovorím, že na „mojom“ moste bol aj James Bond. Ďalším veľkým projektom bol most Västerbron v centre Štokholmu či železničná stanica v Hong Kongu. Mám za sebou projekty z rôznych častí sveta, kde som mal veľký podiel zodpovednosti v pozícii projektového manažéra alebo technického tím lídra, niekedy aj v oboch.
V súčasnosti máte za sebou 12 rokov skúseností. Prečo ste sa počas rozbehnutej kariéry rozhodli vrátiť z Anglicka na Slovensko?
Veľa ľudí z nášho odboru mi hovorilo, že by bolo dobré priniesť tieto skúsenosti na Slovensko, a tak pomôcť zlepšiť stav mostov. K tomu sa pridala rodinná situácia, keď sme zostali s manželkou sami s malým dieťaťom v Anglicku. Nehovoriac o pandémii, keď sa nedalo cestovať. Slovensko som mal vždy rád a podvedome nás to s manželkou vždy ťahalo domov. Tak sme sa rozhodli vrátiť späť a založiť spoločnosť D-Phase, ktorá je zameraná na oblasť statiky a projektovanie inžinierskych a pozemných stavieb, ktorú v súčasnosti tvorí tím odborníkov zo Slovenska. Aj oni nabrali skúsenosti v zahraničí, kde sa podieľali na medzinárodných projektoch. Cieľom je aplikovať a rozvíjať tieto skúsenosti práve na Slovensku. Chceme dokázať, že aj slovenská firma dokáže ponúknuť kvalitu, ktorú si všimnú profesionáli nielen doma, ale aj vo svete, a dokáže byť konkurencieschopná v zahraničí.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné
Máte už predplatné?
Prihláste sa
Aké boli vaše začiatky v stavebnej oblasti?
Ono si ma to asi našlo samo. V stavbárskom prostredí som od pätnástich rokov, keď som začal chodiť na stavebnú priemyslovku. Po jej skončení som hľadal jednoduchšiu cestu a vysokú školu som si zvolil podľa toho, kam neboli potrebné prijímacie skúšky. A tak som začal študovať na STU odbor inžinierske konštrukcie a dopravné stavby, kde je silný dôraz na statiku. Počas prvých semestrov som zistil, že to nebola zlá voľba a začalo ma to baviť. Dokonca až tak, že som si neskôr spravil PhD. z predpätých konštrukcií. Dodnes sa venujem aj výskumu. Počas školy som pracoval pre rôznych zhotoviteľov stavieb aj projektantov. Tesne po skončení štúdia som zamieril do Anglicka, kde som viac ako šesť rokov robil pre jednu z najväčších inžinierskych a konzultačných firiem. Práve v tejto firme som sa dostal k fantastickým projektom a nazbieral som skúsenosti, ktoré teraz dokážem ponúknuť klientom na Slovensku. Príležitosť pracovať na takých veľkých projektoch po celom svete sa vyskytne veľmi zriedka. Som rád, že som dostal tú možnosť a mohol ju využil na získanie skúseností, ktoré som sa rozhodol priniesť na Slovensko.
Ktoré sú tie projekty, na ktoré rád spomínate?
Tých projektov bolo veľmi veľa, boli ich desiatky a každý bol niečím špecifický. Popri malých mostoch však prišli aj veľké, napríklad dve oblúkové lávky na Srí Lanke, pričom každá z nich má rozpätie okolo 140 metrov. To je pre nás, ľudí z fachu, už pomerne dosť. Potom to bol Hammersmith Bridge, čo je cestný visutý most v Londýne na rieke Temža, ktorý spája mestské časti Hammersmith a Richmond upon Thames. Je to historický most, ktorý bol otvorený v roku 1887. Môžete ho poznať z niektorých filmov a vďaka tomu, že je veľmi špecifický a fotogenický. Napríklad ja vždy rád hovorím, že na „mojom“ moste bol aj James Bond. Ďalším veľkým projektom bol most Västerbron v centre Štokholmu či železničná stanica v Hong Kongu. Mám za sebou projekty z rôznych častí sveta, kde som mal veľký podiel zodpovednosti v pozícii projektového manažéra alebo technického tím lídra, niekedy aj v oboch.
V súčasnosti máte za sebou 12 rokov skúseností. Prečo ste sa počas rozbehnutej kariéry rozhodli vrátiť z Anglicka na Slovensko?
Veľa ľudí z nášho odboru mi hovorilo, že by bolo dobré priniesť tieto skúsenosti na Slovensko, a tak pomôcť zlepšiť stav mostov. K tomu sa pridala rodinná situácia, keď sme zostali s manželkou sami s malým dieťaťom v Anglicku. Nehovoriac o pandémii, keď sa nedalo cestovať. Slovensko som mal vždy rád a podvedome nás to s manželkou vždy ťahalo domov. Tak sme sa rozhodli vrátiť späť a založiť spoločnosť D-Phase, ktorá je zameraná na oblasť statiky a projektovanie inžinierskych a pozemných stavieb, ktorú v súčasnosti tvorí tím odborníkov zo Slovenska. Aj oni nabrali skúsenosti v zahraničí, kde sa podieľali na medzinárodných projektoch. Cieľom je aplikovať a rozvíjať tieto skúsenosti práve na Slovensku. Chceme dokázať, že aj slovenská firma dokáže ponúknuť kvalitu, ktorú si všimnú profesionáli nielen doma, ale aj vo svete, a dokáže byť konkurencieschopná v zahraničí.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
Ono si ma to asi našlo samo. V stavbárskom prostredí som od pätnástich rokov, keď som začal chodiť na stavebnú priemyslovku. Po jej skončení som hľadal jednoduchšiu cestu a vysokú školu som si zvolil podľa toho, kam neboli potrebné prijímacie skúšky. A tak som začal študovať na STU odbor inžinierske konštrukcie a dopravné stavby, kde je silný dôraz na statiku. Počas prvých semestrov som zistil, že to nebola zlá voľba a začalo ma to baviť. Dokonca až tak, že som si neskôr spravil PhD. z predpätých konštrukcií. Dodnes sa venujem aj výskumu. Počas školy som pracoval pre rôznych zhotoviteľov stavieb aj projektantov. Tesne po skončení štúdia som zamieril do Anglicka, kde som viac ako šesť rokov robil pre jednu z najväčších inžinierskych a konzultačných firiem. Práve v tejto firme som sa dostal k fantastickým projektom a nazbieral som skúsenosti, ktoré teraz dokážem ponúknuť klientom na Slovensku. Príležitosť pracovať na takých veľkých projektoch po celom svete sa vyskytne veľmi zriedka. Som rád, že som dostal tú možnosť a mohol ju využil na získanie skúseností, ktoré som sa rozhodol priniesť na Slovensko.
Ktoré sú tie projekty, na ktoré rád spomínate?
Tých projektov bolo veľmi veľa, boli ich desiatky a každý bol niečím špecifický. Popri malých mostoch však prišli aj veľké, napríklad dve oblúkové lávky na Srí Lanke, pričom každá z nich má rozpätie okolo 140 metrov. To je pre nás, ľudí z fachu, už pomerne dosť. Potom to bol Hammersmith Bridge, čo je cestný visutý most v Londýne na rieke Temža, ktorý spája mestské časti Hammersmith a Richmond upon Thames. Je to historický most, ktorý bol otvorený v roku 1887. Môžete ho poznať z niektorých filmov a vďaka tomu, že je veľmi špecifický a fotogenický. Napríklad ja vždy rád hovorím, že na „mojom“ moste bol aj James Bond. Ďalším veľkým projektom bol most Västerbron v centre Štokholmu či železničná stanica v Hong Kongu. Mám za sebou projekty z rôznych častí sveta, kde som mal veľký podiel zodpovednosti v pozícii projektového manažéra alebo technického tím lídra, niekedy aj v oboch.
V súčasnosti máte za sebou 12 rokov skúseností. Prečo ste sa počas rozbehnutej kariéry rozhodli vrátiť z Anglicka na Slovensko?
Veľa ľudí z nášho odboru mi hovorilo, že by bolo dobré priniesť tieto skúsenosti na Slovensko, a tak pomôcť zlepšiť stav mostov. K tomu sa pridala rodinná situácia, keď sme zostali s manželkou sami s malým dieťaťom v Anglicku. Nehovoriac o pandémii, keď sa nedalo cestovať. Slovensko som mal vždy rád a podvedome nás to s manželkou vždy ťahalo domov. Tak sme sa rozhodli vrátiť späť a založiť spoločnosť D-Phase, ktorá je zameraná na oblasť statiky a projektovanie inžinierskych a pozemných stavieb, ktorú v súčasnosti tvorí tím odborníkov zo Slovenska. Aj oni nabrali skúsenosti v zahraničí, kde sa podieľali na medzinárodných projektoch. Cieľom je aplikovať a rozvíjať tieto skúsenosti práve na Slovensku. Chceme dokázať, že aj slovenská firma dokáže ponúknuť kvalitu, ktorú si všimnú profesionáli nielen doma, ale aj vo svete, a dokáže byť konkurencieschopná v zahraničí.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné
Máte už predplatné?
Prihláste sa
Aké boli vaše začiatky v stavebnej oblasti?
Ono si ma to asi našlo samo. V stavbárskom prostredí som od pätnástich rokov, keď som začal chodiť na stavebnú priemyslovku. Po jej skončení som hľadal jednoduchšiu cestu a vysokú školu som si zvolil podľa toho, kam neboli potrebné prijímacie skúšky. A tak som začal študovať na STU odbor inžinierske konštrukcie a dopravné stavby, kde je silný dôraz na statiku. Počas prvých semestrov som zistil, že to nebola zlá voľba a začalo ma to baviť. Dokonca až tak, že som si neskôr spravil PhD. z predpätých konštrukcií. Dodnes sa venujem aj výskumu. Počas školy som pracoval pre rôznych zhotoviteľov stavieb aj projektantov. Tesne po skončení štúdia som zamieril do Anglicka, kde som viac ako šesť rokov robil pre jednu z najväčších inžinierskych a konzultačných firiem. Práve v tejto firme som sa dostal k fantastickým projektom a nazbieral som skúsenosti, ktoré teraz dokážem ponúknuť klientom na Slovensku. Príležitosť pracovať na takých veľkých projektoch po celom svete sa vyskytne veľmi zriedka. Som rád, že som dostal tú možnosť a mohol ju využil na získanie skúseností, ktoré som sa rozhodol priniesť na Slovensko.
Ktoré sú tie projekty, na ktoré rád spomínate?
Tých projektov bolo veľmi veľa, boli ich desiatky a každý bol niečím špecifický. Popri malých mostoch však prišli aj veľké, napríklad dve oblúkové lávky na Srí Lanke, pričom každá z nich má rozpätie okolo 140 metrov. To je pre nás, ľudí z fachu, už pomerne dosť. Potom to bol Hammersmith Bridge, čo je cestný visutý most v Londýne na rieke Temža, ktorý spája mestské časti Hammersmith a Richmond upon Thames. Je to historický most, ktorý bol otvorený v roku 1887. Môžete ho poznať z niektorých filmov a vďaka tomu, že je veľmi špecifický a fotogenický. Napríklad ja vždy rád hovorím, že na „mojom“ moste bol aj James Bond. Ďalším veľkým projektom bol most Västerbron v centre Štokholmu či železničná stanica v Hong Kongu. Mám za sebou projekty z rôznych častí sveta, kde som mal veľký podiel zodpovednosti v pozícii projektového manažéra alebo technického tím lídra, niekedy aj v oboch.
V súčasnosti máte za sebou 12 rokov skúseností. Prečo ste sa počas rozbehnutej kariéry rozhodli vrátiť z Anglicka na Slovensko?
Veľa ľudí z nášho odboru mi hovorilo, že by bolo dobré priniesť tieto skúsenosti na Slovensko, a tak pomôcť zlepšiť stav mostov. K tomu sa pridala rodinná situácia, keď sme zostali s manželkou sami s malým dieťaťom v Anglicku. Nehovoriac o pandémii, keď sa nedalo cestovať. Slovensko som mal vždy rád a podvedome nás to s manželkou vždy ťahalo domov. Tak sme sa rozhodli vrátiť späť a založiť spoločnosť D-Phase, ktorá je zameraná na oblasť statiky a projektovanie inžinierskych a pozemných stavieb, ktorú v súčasnosti tvorí tím odborníkov zo Slovenska. Aj oni nabrali skúsenosti v zahraničí, kde sa podieľali na medzinárodných projektoch. Cieľom je aplikovať a rozvíjať tieto skúsenosti práve na Slovensku. Chceme dokázať, že aj slovenská firma dokáže ponúknuť kvalitu, ktorú si všimnú profesionáli nielen doma, ale aj vo svete, a dokáže byť konkurencieschopná v zahraničí.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
Ono si ma to asi našlo samo. V stavbárskom prostredí som od pätnástich rokov, keď som začal chodiť na stavebnú priemyslovku. Po jej skončení som hľadal jednoduchšiu cestu a vysokú školu som si zvolil podľa toho, kam neboli potrebné prijímacie skúšky. A tak som začal študovať na STU odbor inžinierske konštrukcie a dopravné stavby, kde je silný dôraz na statiku. Počas prvých semestrov som zistil, že to nebola zlá voľba a začalo ma to baviť. Dokonca až tak, že som si neskôr spravil PhD. z predpätých konštrukcií. Dodnes sa venujem aj výskumu. Počas školy som pracoval pre rôznych zhotoviteľov stavieb aj projektantov. Tesne po skončení štúdia som zamieril do Anglicka, kde som viac ako šesť rokov robil pre jednu z najväčších inžinierskych a konzultačných firiem. Práve v tejto firme som sa dostal k fantastickým projektom a nazbieral som skúsenosti, ktoré teraz dokážem ponúknuť klientom na Slovensku. Príležitosť pracovať na takých veľkých projektoch po celom svete sa vyskytne veľmi zriedka. Som rád, že som dostal tú možnosť a mohol ju využil na získanie skúseností, ktoré som sa rozhodol priniesť na Slovensko.
Ktoré sú tie projekty, na ktoré rád spomínate?
Tých projektov bolo veľmi veľa, boli ich desiatky a každý bol niečím špecifický. Popri malých mostoch však prišli aj veľké, napríklad dve oblúkové lávky na Srí Lanke, pričom každá z nich má rozpätie okolo 140 metrov. To je pre nás, ľudí z fachu, už pomerne dosť. Potom to bol Hammersmith Bridge, čo je cestný visutý most v Londýne na rieke Temža, ktorý spája mestské časti Hammersmith a Richmond upon Thames. Je to historický most, ktorý bol otvorený v roku 1887. Môžete ho poznať z niektorých filmov a vďaka tomu, že je veľmi špecifický a fotogenický. Napríklad ja vždy rád hovorím, že na „mojom“ moste bol aj James Bond. Ďalším veľkým projektom bol most Västerbron v centre Štokholmu či železničná stanica v Hong Kongu. Mám za sebou projekty z rôznych častí sveta, kde som mal veľký podiel zodpovednosti v pozícii projektového manažéra alebo technického tím lídra, niekedy aj v oboch.
V súčasnosti máte za sebou 12 rokov skúseností. Prečo ste sa počas rozbehnutej kariéry rozhodli vrátiť z Anglicka na Slovensko?
Veľa ľudí z nášho odboru mi hovorilo, že by bolo dobré priniesť tieto skúsenosti na Slovensko, a tak pomôcť zlepšiť stav mostov. K tomu sa pridala rodinná situácia, keď sme zostali s manželkou sami s malým dieťaťom v Anglicku. Nehovoriac o pandémii, keď sa nedalo cestovať. Slovensko som mal vždy rád a podvedome nás to s manželkou vždy ťahalo domov. Tak sme sa rozhodli vrátiť späť a založiť spoločnosť D-Phase, ktorá je zameraná na oblasť statiky a projektovanie inžinierskych a pozemných stavieb, ktorú v súčasnosti tvorí tím odborníkov zo Slovenska. Aj oni nabrali skúsenosti v zahraničí, kde sa podieľali na medzinárodných projektoch. Cieľom je aplikovať a rozvíjať tieto skúsenosti práve na Slovensku. Chceme dokázať, že aj slovenská firma dokáže ponúknuť kvalitu, ktorú si všimnú profesionáli nielen doma, ale aj vo svete, a dokáže byť konkurencieschopná v zahraničí.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné
Máte už predplatné?
Prihláste sa
Predplaťte si TREND. Viac článkov, menej reklamy, nižšia cena.