Cementobetónové vozovky sú v okolitých krajinách vďaka bezpečnosti a nízkym nákladom na údržbu stavané v stovkách až tisícoch kilometrov. Na Slovensku sa však môžeme pochváliť iba štrnástimi kilometrami moderných a kvalitných „betóniek“. Paradoxom zostáva fakt, že cementobetón dokážeme vyrábať z lokálnych surovín. Slovenskí výrobcovia cementu spolu so Zväzom stavebných podnikateľov upozorňujú na to, že zostávame jedným z posledných asfaltových ostrovov v Európe.
Dopravná infraštruktúra predstavuje významný podiel výstavby na Slovensku, ktorá je v krajine tvorená asfaltovou monokultúrou. Napríklad v Nemecku majú až 62 percent diaľnic z cementobetónu, v Rakúsku a Spojenom kráľovstve je to 50 percent, v Českej republike 32 percent a v Poľsku 22 percent. Na Slovensku je to jedno percento, teda šesť kilometrov diaľnic postavených v cementobetóvej technológii.
Reputáciu asfaltového ostrova zachraňuje iba osem kilometrov cementobetónovej okresnej cesty, ktorá už tri roky spája Malacky s Rohožníkom. Predseda Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Juraj Droba hodnotí tento úsek ako „výnimočnú investíciu“ do jednej z najkvalitnejších okresných ciest na Slovensku „s obrovskou záťažou takmer dva a pol milióna ton nákladu ročne.“
Z údajov Úseku údržby ciest BSK vyplýva, že jediným nákladom na údržbu tejto vozovky, aj napriek obrovskému zaťaženiu nákladnou dopravou, je kosenie trávnych plôch a zimná údržba. Odborníci zároveň dávajú tento úsek za príklad modernej, bezpečnejšej a udržateľnejšej cesty.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné
Máte už predplatné?
Prihláste sa
-
TRENDreality.sk
-
Bývanie
9.3. 2022 15:16
Nájomné bývanie pomohlo stabilizovať demografiu a záujem neutícha, hovorí starosta Dolinaj
![Bytové domy v obci Tekovská Breznica v okrese Žarnovica]()
Zdroj: TASR
9.3. 2022 15:16
Starosta nevylučuje, že pôjdu do ďalšej výstavby nájomných bytov
Cementobetónové vozovky sú v okolitých krajinách vďaka bezpečnosti a nízkym nákladom na údržbu stavané v stovkách až tisícoch kilometrov. Na Slovensku sa však môžeme pochváliť iba štrnástimi kilometrami moderných a kvalitných „betóniek“. Paradoxom zostáva fakt, že cementobetón dokážeme vyrábať z lokálnych surovín. Slovenskí výrobcovia cementu spolu so Zväzom stavebných podnikateľov upozorňujú na to, že zostávame jedným z posledných asfaltových ostrovov v Európe.
Dopravná infraštruktúra predstavuje významný podiel výstavby na Slovensku, ktorá je v krajine tvorená asfaltovou monokultúrou. Napríklad v Nemecku majú až 62 percent diaľnic z cementobetónu, v Rakúsku a Spojenom kráľovstve je to 50 percent, v Českej republike 32 percent a v Poľsku 22 percent. Na Slovensku je to jedno percento, teda šesť kilometrov diaľnic postavených v cementobetóvej technológii.
Reputáciu asfaltového ostrova zachraňuje iba osem kilometrov cementobetónovej okresnej cesty, ktorá už tri roky spája Malacky s Rohožníkom. Predseda Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Juraj Droba hodnotí tento úsek ako „výnimočnú investíciu“ do jednej z najkvalitnejších okresných ciest na Slovensku „s obrovskou záťažou takmer dva a pol milióna ton nákladu ročne.“
Z údajov Úseku údržby ciest BSK vyplýva, že jediným nákladom na údržbu tejto vozovky, aj napriek obrovskému zaťaženiu nákladnou dopravou, je kosenie trávnych plôch a zimná údržba. Odborníci zároveň dávajú tento úsek za príklad modernej, bezpečnejšej a udržateľnejšej cesty.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné
Máte už predplatné?
Prihláste sa
Cementobetónové vozovky sú v okolitých krajinách vďaka bezpečnosti a nízkym nákladom na údržbu stavané v stovkách až tisícoch kilometrov. Na Slovensku sa však môžeme pochváliť iba štrnástimi kilometrami moderných a kvalitných „betóniek“. Paradoxom zostáva fakt, že cementobetón dokážeme vyrábať z lokálnych surovín. Slovenskí výrobcovia cementu spolu so Zväzom stavebných podnikateľov upozorňujú na to, že zostávame jedným z posledných asfaltových ostrovov v Európe.
Dopravná infraštruktúra predstavuje významný podiel výstavby na Slovensku, ktorá je v krajine tvorená asfaltovou monokultúrou. Napríklad v Nemecku majú až 62 percent diaľnic z cementobetónu, v Rakúsku a Spojenom kráľovstve je to 50 percent, v Českej republike 32 percent a v Poľsku 22 percent. Na Slovensku je to jedno percento, teda šesť kilometrov diaľnic postavených v cementobetóvej technológii.
Reputáciu asfaltového ostrova zachraňuje iba osem kilometrov cementobetónovej okresnej cesty, ktorá už tri roky spája Malacky s Rohožníkom. Predseda Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Juraj Droba hodnotí tento úsek ako „výnimočnú investíciu“ do jednej z najkvalitnejších okresných ciest na Slovensku „s obrovskou záťažou takmer dva a pol milióna ton nákladu ročne.“
Z údajov Úseku údržby ciest BSK vyplýva, že jediným nákladom na údržbu tejto vozovky, aj napriek obrovskému zaťaženiu nákladnou dopravou, je kosenie trávnych plôch a zimná údržba. Odborníci zároveň dávajú tento úsek za príklad modernej, bezpečnejšej a udržateľnejšej cesty.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné
Máte už predplatné?
Prihláste sa
Cementobetónové vozovky sú v okolitých krajinách vďaka bezpečnosti a nízkym nákladom na údržbu stavané v stovkách až tisícoch kilometrov. Na Slovensku sa však môžeme pochváliť iba štrnástimi kilometrami moderných a kvalitných „betóniek“. Paradoxom zostáva fakt, že cementobetón dokážeme vyrábať z lokálnych surovín. Slovenskí výrobcovia cementu spolu so Zväzom stavebných podnikateľov upozorňujú na to, že zostávame jedným z posledných asfaltových ostrovov v Európe.
Dopravná infraštruktúra predstavuje významný podiel výstavby na Slovensku, ktorá je v krajine tvorená asfaltovou monokultúrou. Napríklad v Nemecku majú až 62 percent diaľnic z cementobetónu, v Rakúsku a Spojenom kráľovstve je to 50 percent, v Českej republike 32 percent a v Poľsku 22 percent. Na Slovensku je to jedno percento, teda šesť kilometrov diaľnic postavených v cementobetóvej technológii.
Reputáciu asfaltového ostrova zachraňuje iba osem kilometrov cementobetónovej okresnej cesty, ktorá už tri roky spája Malacky s Rohožníkom. Predseda Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Juraj Droba hodnotí tento úsek ako „výnimočnú investíciu“ do jednej z najkvalitnejších okresných ciest na Slovensku „s obrovskou záťažou takmer dva a pol milióna ton nákladu ročne.“
Z údajov Úseku údržby ciest BSK vyplýva, že jediným nákladom na údržbu tejto vozovky, aj napriek obrovskému zaťaženiu nákladnou dopravou, je kosenie trávnych plôch a zimná údržba. Odborníci zároveň dávajú tento úsek za príklad modernej, bezpečnejšej a udržateľnejšej cesty.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné
Máte už predplatné?
Prihláste sa