Trnavský cukrovar sa rozprestiera na takmer 25 hektároch, svoju výrobnú činnosť ukončila fabrika ešte v roku 2004. Odvtedy areál chátra.

Vlastník navrhoval pre územie už skôr polyfunkčné využitie – v priebehu desiatich rokov tu mali vyrásť byty, sociálne, kultúrne, zdravotnícke, školské aj športové zariadenia, ako aj ďalšie služby, priestory na relax a v rámci iných objektov aj kostoly a modlitebne.

Zámer bol na papieri ešte v roku 2007, následne sa ale rokovania o výstavbe zastavili na niekoľko rokov. Mesto podmieňovalo výstavbu vybudovaním okolitej dopravnej infraštruktúry, vrátane veľkej kruhovej križovatky či napojenia na centrum, čo investorom vzhľadom na očakávané vysoké náklady vrátane prekládky sietí nebolo po vôli.

Požiadavky radnice sa časom skresali. V roku 2015 investor opätovne prišiel s projektom a žiadal o úpravu územného plánu zóny. Zatiaľ k tomu neprišlo, no hovorca Trnavy Pavol Tomašovič pre TREND Reality aktuálne potvrdil, že mesto by sa tým malo zaoberať v najbližšej budúcnosti.

Zóna Cukrovar by sa mala riešiť spolu s centrálnou mestskou zónou, ktorá má 64 hektárov. Obe časti mesta spolu susedia a do budúcna môžu tvoriť homogénny celok, keďže sa zrejme prepojí Štefánikova ulica s novou štvrťou.

To, že developerský projekt v cukrovare ožíva, potvrdzuje aj fakt, že investor už popri komunikácii s mestom o zmene územného plánu zároveň predložil na posúdenie vplyvov na životné prostredie prvú etapu výstavby.

V prvej etape 119 bytov

Investor chce začať v areáli stavať byty z opačnej strany – od Cukrovej ulice, ktorá je najvzdialenejšia od historického centra. Nedávno sa na nej mimochodom začala výstavba iného projektu Felbanka, ktorý oproti cez cestu prinesie bytové domy a pozemky pre 130 rodinných domov.

V cukrovare sa počíta 

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa