Počas stavebného boomu sa nielen v Bratislave stavalo všade, na každom voľnom pozemku. Developeri menili áre parciel na tisíce štvorcových metrov úžitkovej plochy najmä v zabehnutých lokalitách mestských častí ponúkajúcich dostatočnú občiansku vybavenosť. Podobnou cestou šiel aj Ship House pozdĺž Bajkalskej ulice v Ružinove. Konkrétne na Martinčekovej.

Bytovka s takmer 100 bytmi sa prostredníctvom kampane propagovala ako lodný dom vzhľadom na oblúk v architektúre prednej časti. K tomu developer neskôr v sprievode súťaže o dovolenku pridal vizualizáciu jazera a paliem, ktorými nahradil rušné ulice a križovatku v susedstve projektu (klik pre foto vizuálu). Ship House kolaudoval vlani na jeseň, dnes hlási približne 50-percentnú obsadenosť.

Natesno

Projekt leží na Martinčekovej ulici vedľa predajne Vetex. Na pozemku tesne susediacom so starším panelákom, ďalej známou budovou rotundy, či predajňou kobercov a ďalšími bytovkami sa podarilo developerskej spoločnosti Kredit Balart Trade, vtesnať 15 podlaží. Prvé podzemné a nadzemné slúžia pre parkovanie, ďalšie pre komerčné priestory, ktoré už celé obsadila súkromná škôlka, zvyšok je vyhradený bytom.


Rande s realitou
Práve čítate - Ship House: parník na Bajkalskej (pohľad redakcie)
Prepnite na - Ship House - akože loď? (pohľad odborníka)
Prepnite na - Fotogaléria zo Ship House


Ship House: parník na Bajkalskej

Lokalitu možno označiť za veľmi dobrú z hľadiska vybavenosti, ktorej pomohlo aj nedávno otvorené pešo dostupné Retro, no určite nepatrí medzi najtichšie, ani ľudsky najprívetivejšie. Umiestnenie tesne vedľa neustále rušnej Bajkalskej ulice, mimoúrovňovo križovanej s podobne rušnou Prievozskou nedá veľa možností na pokojný život. Na druhej strane môžu obyvatelia využívať detské ihrisko zriadené developerom v susedstve. Vadí však blízkosť okolitých budov, podľa nášho názoru nemá projekt takéhoto objemu na tomto pozemku miesto. No o tom, prirodzene, mala rozhodnúť samospráva.

Byty v lodi

Za udávanou slušnou vypredanosťou možno okrem tradične vyhľadávaného Ružinova vidieť najmä skladbu bytov v projekte. Ponúka najmä dvojizbové byty so slušnou výmerou nad úrovňou 60 štvorcových metrov. Väčšina z nich má jednoduché usporiadanie v podobe menšej vstupnej haly so vstupom do kúpeľne a dvoma izbami pozdĺžne. Takmer všetky byty sú orientované len na južnú stranu, tú severnú prenechal developer pozdĺž celého domu dlhočiznej, dostatočne presvetlenej, chodbe.

Ship House: parník na Bajkalskej

Okrem dvojizbových bytov je v ponuke aj niekoľko jednotiek pomenovaných ateliér – to sú tie, ktoré nevyhoveli svetlotechnickej norme v tmavých kútoch budovy. A k dispozícii sú aj trojizbové byty, no najmä veľkometrážne v oblúku. Tie patria aj medzi najmenej predávané, za čo môže ich nie práve ideálna dispozícia. Výmera 120 m2 sa stráca najmä v obrovskej predsieni spojenej s obývačkou a kuchyňou, rozporuplný je aj oblúk v rohu jednej miestnosti. Takýto byt je však na každom podlaží len jeden.

Ceny sú podobné všeobecným pomerom v mestskej časti, no pri konfrontácii s najbližším okolím projektu pomerne vysoké. Dvojizbový byt bez ohľadu na veľkosť balkónu stojí od 110- po vyše 130-tisíc eur s DPH v závislosti od poschodia. Balkóny môžu mať 5 štvorcových metrov, ale aj dvojnásobok, všetko závisí od konkrétneho bytu. Medzi prvými sa tak predali byty na nižších poschodiach za nižšie ceny a s veľkými balkónmi. Hoci tie majú najhoršie výhľady.

Napriek blízkosti rušnej ulici nie je vo voľných bytoch na vyšších poschodiach výraznejší hluk. So zavretými oknami nie je žiadny problém, tomu, aby boli zavreté pomáha aj nútené vetranie na fasáde. Čerstvý vzduch prúdi do bytov aj pri zavretých oknách. Všetky zostávajúce byty sú dokončené v štandarde, čo znamená namontované parkety, zárubne a dvere, ako aj sanitu v kúpeľni a wc. Nie každému klientovi môžu farby vyhotovať, na druhej strane sa môže hneď sťahovať.

Ship House: parník na Bajkalskej

Bez pivníc

Bytovka má jeden vchod prístupný z troch strán, no ani jeden nie je úplne vábny. Jeden zo zadných vchodov vedie okolo smetí za mrežovými dverami. Predná strana ponúka vchodové dvere cez rampu a veľké parkovisko, nakoľko suterén projektu slúži len ako parkovisko. Zaparkovať možno aj v prvom podzemnom podlaží. Pre stovku bytov je k dispozícii len približne 110 státí zahrnutých už v cenách bytov. Nízke číslo môže veštiť problémy s parkovaním v budúcnosti, kde už dnes sú okolité cesty a chodníky preťažené. Zaujímavosťou je zakladačové parkovanie v rohoch budovy, ktoré bližšie popisujeme v pohľade odborníka.

Vstupné priestory sú skromné, no stačia. Pätnásťpodlažný vežiak prináša tri výťahy, čo je nadštandard v porovnaní s Troma vežami a napríklad aj Manhattanom. S čakaním na výťah by teda problém nemal byť, developer asi aj takto chcel motivovať obyvateľov nechodiť schodiskom, ktoré neupravené stále vyzerá tak, ako by ho len včera opustili stavbári a čakalo sa na finálnu úpravu (klik pre foto).

Ship House má medzi slovenskými novostavbami jednu zvláštnosť – vôbec neponúka pivnice. Developer bol totiž na pozemku tak natesno, že pri aktuálnom počte bytov na ne už nevyšiel priestor. Bicykle a škatule si tak budú musieť obyvatelia odkladať na balkónoch alebo chodbách, keďže ani v podzemných garážach nie je miesta nazvyš.

Ship House: parník na Bajkalskej

Resumé

„Lodný dom“ vedľa Bajkalskej prináša pomerne striedmy počet bytov, no vzhľadom na to, že väčšinou ide o dvojizbové, budúci obyvatelia sa môžu meniť rýchlejšie. Dispozície aj kvalita vyhotovenia sú v poriadku, projekt však  stráca na svojom umiestnení z pohľadu najbližšej lokality. Developer vyťažil z pozemku viac než maximum, na malú plochu medzi ďalšími objektmi natlačil 15 podlaží. Okrem nižšej kvality bývania to šlo na úkor parkovania, pivníc, či niekoľkých nebytových priestorov.


Rande s realitou
Práve čítate - Ship House: parník na Bajkalskej (pohľad redakcie)
Prepnite na - Ship House - akože loď? (pohľad odborníka)
Prepnite na - Fotogaléria zo Ship House


V Rande s realitou sme recenzovali aj Manhattan, Tri veže, Cubicon a ďalšie.
Prečítajte si všetky.