Varia, perú i vykurujú na elektrinu. Mladá rodina sa presťahovala do energeticky úsporného domu s vidinou, že ušetria. Na ohrev vody dokonca využívajú solárne panely. Po dvoch rokoch bývania ich zaskočilo vyúčtovanie. Dodávateľ im vystavil faktúru vo výške takmer štyritisíc eur, informuje portál rtvs.sk.
Celoročná spotreba domácnosti dosiahla 26 420 kilowatthodín. Majiteľ domu bol presvedčený, že merací prístroj nefunguje správne. Rozhodol sa elektrometer reklamovať na vlastné náklady. Výsledok skúšky ale potvrdil, že je všetko v poriadku.
Neskôr sa však podarilo príčinu enormnej spotreby vyriešiť. V tomto prípade vznikla chyba na strane majiteľa nehnuteľnosti. Pri zadávaní údajov o minuloročnej spotrebe sa pomýlil. Namiesto 14-tisíc kilowatthodín uviedol iba 1 400. Nasledujúci rok bol dôslednejší. Hovorkyňa Západoslovenskej energetiky Michaela Dobošová pre RTVS vysvetlila, že išlo o nepresnú desatinnú čiarku.
Výšku faktúry za elektrinu môže ovplyvniť niekoľko faktorov. Okrem nesprávneho elektromera je dôležité zvážiť aj veľkosť nainštalovaného ističa. Ak je predimenzovaný, tak domácnosti vznikajú dodatočné náklady, pretože platí za vyšší rezervovaný výkon, povedal pre RTVS Pavol Regec zo Slovenského metrologického ústavu. Odborníci ďalej radia, aby sa ľudia obrátili na ombudsmana distribučnej spoločnosti, ak im dodávateľ elektriny nepomôže s ich problémom.