V roku 2010 sme prevzali byt v nadstavbe bytového domu a reálne sme ho začali využívať od januára 2013. V byte sa nám okrem iného vyskytla aj taká chyba, že nám preteká sprchový kút, avšak nie smerom do bytu, ale na chodbu pri byte. Ak používame sprchu, tak celá stena je zamočená. Po konzultácii s vodárom pravdepodobne sprchovom kúte niečo chýba, preto vraj voda odteká mimo kanalizácie. Správca bytového domu tvrdí, že s tým nemá nič spoločné a pôvodný dodávateľ nereaguje na výzvy. Stena na chodbe z vonku je v havarijnom stave a potrebujeme ju súrne opraviť. Skutočne tak musíme urobiť na naše náklady?
Podľa vami uvádzaných skutočností sa na byt s najväčšou pravdepodobnosťou už nevzťahuje zákonná 36-mesačná záručná doba. Správca by vám mal poskytnúť informáciu, či záruka skončila, alebo ešte trvá. Pokiaľ porucha zasahuje spoločné priestory domu, alebo sa nachádza na stúpacom vedení, je vecou celého domu, a teda aj správcu, dať opraviť túto poruchu na náklady domu.
Ak sa však odhalí, že ide o chybnú realizáciu kúpeľne, bez hydroizolácie alebo je prasknuté potrubie vodovodu za vašim vodomerom, alebo zle dopojený odpad, oprava sa bude musieť, žiaľ, realizovať na vaše náklady ako vlastníka bytu.
Odporúčame, aby ste začali s opravou na vlastné náklady a ku oprave prizvať aj zástupcu správcu. Určite si vyhotovte podrobnú fotodokumentáciu odkrývania sprchového kútu, prípadne búrania či opravy poškodenej steny, aby bolo zrejmé, či oprava bude prefinancovaná na účet domu alebo na vaše náklady.
Autor pôsobí ako stavebný inžinier v odbore pozemné stavby spoločnosti Armatrade GRP, s. r. o.
Autor odpovede nepreberá zodpovednosť za správnosť a komplexnosť odpovede, keďže informácie o probléme sú obmedzené formuláciou otázky.